Talán meglepő, de a kissé értelmetlen hagyomány már 20 évre tekint vissza, és egyfajta vásárlási böjtöt jelent, aminek az a célja, hogy felhívja az emberek figyelmét a túlvásárlásokra, főleg az ünnepek előtt ugyanis hajlamosak vagyunk olyan dolgokat is megvenni, amelyek teljesen haszontalanok.
Hazánkban először 2011-ben tartották meg a "Ne vásárolj semmit!" világnapot, de a hagyomány 1992-ben indult útjára Kanadából, ahol az ottani reklámszakma egyik ikonikus arca, Ted Dave szeretett volna ilyen formában tiltakozni a túlfogyasztásra ösztönző reklámok ellen.
A "Ne vásárolj semmit!" napot egyébiránt azért tartják nálunk pénteken, mert a kutatások szerint a magyarok pénteken vásárolnak a legtöbben, karácsony közeledtével pedig vélhetően még jellemzőbb mindez az emberekre.
Halasszuk el tehát a nagy vásárlást, ha csatlakozni szeretnénk a világnaphoz!
Megújul a Sziget, számtalan új helyszínnel és programokkal bővül a hazai fesztivál