Ezt a kérdéses egyetem egy dedikált kutatócsoportja ráadásul most egy tudományos kísérletben is bemutatta, így Lisa Cavanaugh vezetésével kiderült, hogy a karácsonyi zenék hallgatása nem csak a vásárlók kedélyállapotát változtatja meg, hanem a vásárlási kedvüket is.
Nem mindegy azonban, hogy milyen karácsonyi zenéről van szó! A szakértők szerint ugyanis sokkal hatásosabb, ha vallásos zenéket kapnak a fülükbe az emberek, mintha világi karácsonyi dalok szólnának, így a klasszikus karácsonyi énekek és dallamok hatására sokkal többet költenek és adakoznak is a vásárlók.
A kutatásokból az is kiderült, hogy még erőteljesebb hatás érhető el ezen a téren, ha az embereket nem csak kellemes karácsonyi zene, hanem az ünnephez kapcsolódó illatok, dekorációk és fények is fogadják.
Arra ugyanakkor a kutatás nem tért ki, hogy milyen arányban vannak olyan emberek, akiket inkább ingerültté tesz az, hogy már december elején karácsonyi dalok szólnak mindenütt.
"Rám ezer virággal szórtad a tavaszt..." - virágséta a Fiumei úti Sírkertben