#
kep1#Az Arizona Állami Egyetem pszichológus hallgatói nemrégiben egy átfogó kutatást végeztek azzal kapcsolatban, hogy egy tanár milyen elképesztő hatást gyakorolhat saját diákjaira.
A vizsgálat során bizonyítást nyert például, hogy amennyiben egy általános iskolai tanár depressziós tünetektől szenved, az rendkívül negatív hatást gyakorolhat a diákokra, ezáltal akár tanulmányi előmenetelükre és lélektani fejlődésükre is, mert a szakértők szerint az ilyen tanárok nem tudják megteremteni a gyermeknek az ideális tanulási környezetet.
A vizsgálatban 27 tanárt és több mint 500 kisiskolást figyeltek meg Florida több általános iskolájában, illetve kérdőívet is alkalmaztak, hogy fel tudják mérni a depresszióra való hajlamot.
Leigh McLean, a kutatás vezetője szerint tanulmányukkal bebizonyították, hogy az általános iskolai tanárok esetében a depresszió egyáltalán nem személyes ügy, hiszen bár csak közvetetten, de a gyerekekre is hosszú távú hatást gyakorolhat, és a tanulásban is gátolja őket.
Egy korábbi kutatás bebizonyította, hogy Amerikában a tanítás a legstresszesebb munka, azonban a tanárok rendszerint nem kapják meg azt a morális és mentális segítséget, ami a probléma leküzdéséhez szükséges, vagyis gyakran szenvednek depressziótól, vagy a stressz káros hatásaitól.
Palvin Barbi is betartotta a szabályokat a Cannes-i Filmfesztiválon