25 °C
kevés felhő
2025. június 01., vasárnap
Tünde

Kutatás: az ár a legfontosabb, a fenntarthatóság nem számít a magyar fogyasztó számára

2022. október 02.
38.2031
Figyelem! Ez a hír már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Mariann profilja, adatai
Mariann
Egy friss hazai kutatás szerint az ár, az íz és az egészség a legfontosabb szempontok, amelyek meghatározzák a hazai fogyasztók élelmiszervásárlásait, miközben sem a hazai eredet, sem pedig a fenntarthatóság nem számít lényegesnek.

Országos, reprezentatív kutatásban vizsgálta a Rama, hogy a hazai fogyasztók milyen tudással rendelkeznek a globális felmelegedésben kulcsszerepet játszó üvegház hatású gázokról, mint például a metán, ami a tejiparhoz kapcsolható.

A kutatás során arra is rákérdeztek, hogy a hétköznapi élelmiszerek vásárlása során milyen tényezők befolyásolják a fogyasztókat. A jelenlegi gazdasági válság miatt elsődleges az ár. A fenntarthatóság már nem ennyire fontos.

10-ből 9 válaszadó tudja, hogy bizonyos gázokat azért neveznek üvegházhatásúaknak, mert a légkörbe kerülve jelentős mértékben befolyásolják a Föld hőmérsékletét. A Rama úgy döntött, hogy kampányt indít az élelmiszerfogyasztáshoz köthető metánkibocsátással kapcsolatos fogyasztói tudatosság növelése érdekében.