#
kep1#Ami a filmvilágnak az Oscar Gála, az a reklámszakmának a Cannes Lions Nemzetközi Reklámfesztivál, amely kapcsán idén egy régóta várt szankciót hoztak meg a szervezők, lévén az eseményen nem vehet részt, és nem is díjazható olyan reklám, amely szexista pillanatokat tartalmaz.
A fesztivál által lefektetett szabályok szerint így a jövőben azok a reklámok, amelyek tárgyiasítják a nőket, illetve elősegítik a negatív diszkriminációt, azok a sértő mivoltuk miatt nem szerepelhetnek az eseményen.
A szervezők szerint nagyon fontos, hogy a reklámszakmában is párbeszéd induljon a férfiak és a nők egyenlőségéről, amihez már tavaly elindult egy #WomenNotObjects kampány, és bár meglepő érdektelenség fogadta - alig ezer aláírást gyűjtöttek össze -, Madonna Badger, az egyik reklámügynökség igazgatója szerint legalább elkezdődött valami.
A nagy felháborodás egyébiránt a Bayer tavalyi nyertes reklámja után robbant ki, amelyben fájdalomcsillapítókat szerettek volna kvázi nemi erőszakkal reklámozni, amiért olyan nagy botrány kerekedett, hogy a Bayer végül vissza is adta a díjat.
Egy amerikai férfi rendőrt hívott, amiért a sztriptízbárban csak táncot kapott