Nemzetközi összehasonlításokban édesszájú hírében állnak a magyarok, azonben ez csak részben igaz, ugyanis egy friss hazai kutatás szerint gyakran eszünk édességet, de a felnőttek között egyre több a tudatos cukorfogyasztó.
Még az üdítőnél is meggondolja az ember, hogy cukormenteset vagy éppen csökkentett cukortartalmú italt választ magának.
A Coca-Cola Magyarország megbízásából készült felmérésből kiderül, hogy tízből négy magyar számára az édes a legkedveltebb íz, míg a megkérdezettek negyede inkább a sós ízeket részesíti előnyben. A válaszadók közel fele (46%) átlagosnak érzi a cukorfogyasztását, 5% pedig egyáltalán nem fogyaszt cukrot. A kutatás szerint tízből négy felnőtt heti néhány alkalommal fogyaszt édességet - bár sokan nem tudják, hogy pontosan mi számít édességnek -, hárman ennél többször, míg csupán 1% válaszolta azt, hogy egyáltalán nem eszik finomságot.
Ha üdítőről van szó, a válaszadók között közel kétszer többen vannak azok, akik csökkentett cukortartalmú vagy cukormentes változatot választanak, mint ahányan a cukros italokat keresik. Érdekesség, hogy az elmúlt 25-30 évben számottevően csökkent a felnőtt lakosság hozzáadottcukor-bevitele.
Nemrégiben jött létre a www.okoscimke.hu edukációs weboldal, ahol szakértői tartalmak, videók és tippek találhatóak, hogy tudatosabb döntéseket tudjunk hozni egy-egy vásárlás alkalmával.
Meghan Markle soha nem látott fotókat osztott meg a négyéves Lilibetről