A spanyol Oviedo Egyetem munkatársai bebizonyították, hogy a házi feladatok tekintetében a tanároknak a kevesebb néha több elvét kellene követniük, a gyerekek ugyanis a hírek szerint sokkal jobban teljesítenének az iskolában, ha nem lennének túlterhelve otthoni teendőkkel is.
A kutatók természetesen kísérleteket is folytattak, ezáltal közel 8 ezer diákot vizsgáltak meg tanulási szokásaik és eredményeik alapján, így a kérdőíves felmérésben különösen nagy hangsúlyt kapott a házi feladatok írásának szentelt idő is.
A szakértők szerint a spanyol diákok jelenleg naponta átlagosan két órát szánnak házi feladataik megírására.
A kutatók természetesen kísérleteket is folytattak, ezáltal közel 8 ezer diákot vizsgáltak meg tanulási szokásaik és eredményeik alapján, így a kérdőíves felmérésben különösen nagy hangsúlyt kapott a házi feladatok írásának szentelt idő is.
A szakértők szerint a spanyol diákok jelenleg naponta átlagosan két órát szánnak házi feladataik megírására.
Az ebbe a csoportba tartozó tanulók a rögzített statisztika szerint rosszabb eredményt értek el az iskolai teszteken, mint azok a diákok, akik kevesebbet időztek el a házi feladattal, ugyanakkor azt segítség nélkül, egyedül oldották meg.
A kutatók szerint tehát a tanároknak oda kell figyelniük arra, hogy egyrészt kevesebb, de minőségibb házi feladatokat adjanak a gyerekeknek, amelyeket a lurkók egyedül, segítség nélkül tudnak megoldani, ettől ugyanis jobban teljesítenének majd az iskolában is.
Palvin Barbi is betartotta a szabályokat a Cannes-i Filmfesztiválon