A kutatás bebizonyította, hogy bár az üzletek a jogszabályok miatt ugyanolyan arányban tartanak készleten egészséges és egészségtelen élelmiszereket, utóbbiakat mégis gyakrabban akciózzák és többen választják.
Ebből kifolyólag a szakemberek megfigyelték, hogy amikor csak tizedével növekedett például az akciók száma, ezzel párhuzamosan 35 százalékkal nőtt meg az egészségtelen ételek eladása.
Ugyanakkor, ha a szupermarketek az egészséges ételeket is akciózták, azok eladása nem emelkedett meg ilyen mértékben, mindössze 20 százalékkal vettek belőlük többet a vásárlók.
Az egyetem több mint 27 ezer brit háztartáson végezte el kutatásait, amiből kiderült még, hogy az akciókat a logikával ellentétben inkább a jobb anyagi háttérrel rendelkezők használják ki, ami annak tudható be, hogy a szegényebbek minden esetben az olcsóbb étel mellett döntenek, és az akciók esetében sem tudnak különösebb tartalékokat felhalmozni maguknak.
Egy 200 éves óvszer is látható a holland nemzeti múzeum legújabb kiállításán