A 2015 májusában indult programon 5 iskola és 15 osztály vett részt 354 gyerekkel és 32 pedagógussal, ennek részeként pedig a Telenor oktatási célokra alkalmas digitális eszközöket biztosított a kiválasztottaknak, így billentyűzettel ellátott táblagépeket és Hipernet hozzáférést azért, hogy a pedagógusok úttörő módon alkalmazzák a modern technikai eszközöket a digitális oktatás területén.
A kutatásból kiderült, hogy nem csak a diákok, a pedagógusok is örülnek annak, hogy a projekt részesei lehetnek, és arról számoltak be, hogy tanulóik jobban várták a táblagépes órákat, mint a hagyományosakat, mert az eszköz izgalmasabbá, változatosabbá és játékosabbá tette számukra a tanórákat.
A megkérdezett gyerekek szerint eredményeik és befogadóképességük egyaránt javult a digitális oktatás megvalósulásával, miközben megtanulták okosabban használni az internetet, amiben a szülők is egyetértettek, 90 százalékuk szerint ugyanis lurkóik ráébredtek arra, hogy az internetet tanuláshoz is használhatják.
A Telenor felmérte egyébiránt a diákok internetezési szokásait is, ennek megfelelően kiderült, hogy a 26 százalékuk valamilyen eszközön a nap 24 órájában be van kapcsolva az internet, és további 14 százalékuk naponta legalább 3-5 órát lóg a világhálón.
Tanulásra a megkérdezett diákok többsége ugyan még csak alkalmanként használja az internetet, de a Hipersuli program népszérűsödésével remélhetőleg ez a szám alaposabban is megnövekedhet majd.
Érdekesség, hogy a gyerekek jelentős része úgy gondolja, hogy az internet használata veszélyes, és nem ártalmatlan, így 60 százalékuk kapott már például kéretlen levelet és felnőtteknek szóló tartalmat. A Telenor kezdeményezése erre is megoldást kínál, a Hipersuli program ugyanis a biztonságos internetezésről is tartalmaz tananyagot, amivel meg lehet óvni a gyerekeket az internetes zaklatástól és a világháló negatív hatásaitól.
"Rám ezer virággal szórtad a tavaszt..." - virágséta a Fiumei úti Sírkertben