#
kep1#Megdöbbentő kutatási eredményekről számolt be nemrégiben a Cinema City, akik nyilvánosságra hozták legfrissebb országos statisztikáikat, amelyeket közel 500 pedagógus részvételével töltettek ki.
A felmérés célja az volt, hogy a magyar tanárok szemszögéből is objektív véleményt kaphassunk a vizuális kultúra és az oktatás kapcsolatáról, a közös mozizás hatásairól és így tovább.
Az országos felmérésből kiderült, hogy a pedagógusok 42 százaléka szerint a népszerű és kötelező regényeket feldolgozó filmek az oktatás szempontjából nagyon hasznosak, ezáltal úgy vélik, hogy a moziban látott film motivációt adhat a diákoknak arra, hogy elolvassák a könyvet is.
A tavalyi évben a legtöbb magyar pedagógus a Szabadság, szerelem című filmet nézte meg diákjaival közösen egy moziban, de a dobogóra a Tüskevár, valamint a Hídember is felkerült.
Noha a pedagógusok válaszai szerint többségük - 83 százalékuk - még mindig elsődlegesen szórakozni jár moziba diákjaival, azonban többségük ilyenkor is olyan filmet igyekszik választani, ami kapcsolható a tananyaghoz, a moziba járást tehát sokan már az oktató munka fontos kiegészítőjének tekintik.
Két könyvújdonság a forró nyári napokra a még forróbb hangulatért