12 °C
tiszta égbolt
2025. május 25., vasárnap
Orbán

A prémium kávé szegmensben az árak emelkedése ellenére sem csökkent érdemben a fogyasztás

2023. október 26.
30.5121
Figyelem! Ez a hír már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Mariann profilja, adatai
Mariann
A Coca-Cola HBC Magyarország a hazai kávépiacon tavaly 57 százalékkal növelte az értékesített kávé mennyiségét, a vállalat kávéértékesítésből származó bevétele pedig 50 százalékkal nőtt, ez többek között a Caffé Vergnano prémium kávé bevezetésének is köszönhető.

Békefi László, a Coca-Cola HBC Magyarország ügyvezető igazgatója egy sajtóesemény keretei között elárulta, hogy a vállalat néhány év alatt a hazai kávépiacon a HoReCa szektorban és a prémium kávék kiskereskedelmi piacán is a TOP 3 szereplő közé került. A cégnél két prémium márka is megtalálható, a Costa és a Caffé Vergnano.

Az elmúlt években nagyot emelkedtek a kávék árai, ami miatt több vásárló inkább az olcsóbb márkák felé nyúlt, ám a vállalat szerint ez a tendencia a prémium kávé szegmenst nem érintette különösebben. A prémium kávé szegmens fogyasztóközönsége számára az olyan tényezők, mint a minőség, az eredet, a kávézáshoz kapcsolódó élmények és a fenntarthatóság továbbra is komoly megtartó erővel bírnak.

A Nielsen legfrissebb adatai szerint az utóbbi egy évben összesen 17,8 ezer tonna szemes, őrölt, instant és kapszulás kávé fogyott, mintegy 86,3 milliárd forint értékben, a teljes magyar kávépiac pedig csaknem 200 milliárd forintos.