A Costa Coffee és az Opinio piackutató idén is felmérte a magyarok ajándékozási szokásait, melyből kiderült, hogy a legtöbben 50 ezer forint alatt fognak meglepetésekre költeni, miközben a fenntarthatóság is egyre fontosabb tényezővé vált.
A felmérés szerint a válaszadók több mint 70 százaléka 50 ezer forintot vagy annál kevesebbet szán ajándékokra, 12 százalék 50-100 ezer forint kiadást tervez erre a célra. A márka megbízásából frissen készített kutatás rákérdezett, hogy a válaszadók a kézzel készített vagy a vásárolt ajándékot részesítik-e előnyben: a válaszadók mintegy felének teljesen mindegy, hogy DIY vagy vásárolt ajándékot kap vagy ad, mindkét esetben örül.
A fenntarthatóság a válaszadók többségének (71%) valóban fontos szempont egy ajándék esetében. A Costa Coffee kíváncsi volt arra, hogy az ünnepek alatt változik-e a kávézási szokás. A válaszadók kétharmada nem változtat jelentősen a kávéfogyasztási szokásain a hétköznapokhoz képest, de minden ötödik válaszadó azt mondta, hogy ilyenkor kávékülönlegességeket próbálnak ki.
Megjelent a Zodiákus akadémia első kötete