A divatház 2022 végén keveredett egy ellentmondásos botrányban, miután BDSM-fétisruhákba öltöztetett plüssmackókat kisgyerekekkel reklámoztak, az eset óta most először adott interjút Demna, a kreatív igazgató a Vogue-nak.
A Balenciaga botránya olyan nagyot szólt, hogy sokan kidobták, összevágták a márkától vásárolt termékeiket, valamint több híresség - köztük Kim Kardashian is - felszólalt az eset miatt. Azóta nagyon visszaesett a divatház forgalma, Demna akkoriban bocsánatot kért, de nem kommentálta bővebben a történteket.
A divattervező legújabb interjújában úgy fogalmazott, hogy a divatház hibásan ítélte meg a helyzetet, ezért csúszhatott át több szűrőn is a botrányos reklámfotók. Demna szeret provokatív lenni, de egyáltalán nem szeretett volna pedofilbotrányba keveredni. Az interjúban még egyszer bocsánatot kért és megígérte, hogy a jövőben jobban odafigyelnek az apró részletekre és a törvényi előírásoknak.
Mindezek mellett a Balenciaga egy hosszútávú szerződést kötött a Nemzeti Gyermekszövetséggel (National Children's Alliance, NCA) az újonnan indított Mentális Egészségügyi Intézettel, mely a gyerekek traumából való gyógyulását hivatott segíteni. A grúz divattervező most azt tervezi, hogy szünetet tart és inkább egyszerűbb ruhákat fog tervezni.
A sussexi hercegné arról beszélt tiniknek, hogy őt bántják a világon a legtöbbet