25 °C
borús égbolt
2024. július 25., csütörtök
Kristóf, Jakab

Természetes édesítőszerek? Mutatjuk az 5 legjobbat!

2017. szeptember 20.
6.9391
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Brauny profilja, adatai
Brauny
Szerencsére egyre több ember ébred rá világszerte arra, hogy a cukor elképesztően káros hatással van a szervezetre, ezért nagyon sokan kutakodnak természetes édesítőszerek után, azonban ez elég gyakran vezetheti zsákutcához az embert. Aki azonban keres, az rendszerint talál is, szóval amennyiben te is természetes édesítőszerek után kutakodsz, engedd meg, hogy a figyelmedbe ajánljuk az öt legjobbat!


1. Méz

A méz a jolly joker, ami bár magas kalóriatartalommal rendelkezik, de minden teához isteni finom, ezentúl pedig csak 11 vitamin, 19 aminosav és 33 ásványi anyag található benne, a nyomelemeket és az enzimeket pedig még szóba sem hoztuk. A méznél természetesebb édesítőszert szinte lehetetlen találni, előnye pedig, hogy szőlő- és gyümölcscukrot tartalmaz, ami gyorsan felszívódik, nem raktározódik, magyarul nem is hizlal.


2. Stevia


A világ másik felén a stevia évszázadok óta használatos édesítőszer a cukor mellett, ami leginkább azért nagyon kedvelt, mert nincs benne kalória, szervezetünkön teljes mértékben emésztetlen formában halad végig, tehát nem is hizlal, de energiaforrásként mégis nagyszerűen alkalmazható. Fogyasztását ezért kifejezetten ajánlják cukorbetegeknek és fogyókúrázóknak is.

3. Nyírfacukor

A nyírfacukor, vagy más néven xylitol szintén egy természetes édesítőszer, ami 75 százaléknál kevesebb szénhidrátot és 40 százalékkal kevesebb kalóriát tartalmaz, mint a cukor, és leginkább azért kedvelik, mert nem változtatja meg a vércukorszintet. Mivel a cukorhoz hasonló adagolással bír, ezért könnyű alkalmazni a főzésnél és az ízesítésnél, lassú felszívódásának hála pedig könnyen átalakul, emiatt pedig növeli a jóllakottságot, tehát fogyókúrázóknak ez is ideális.

4. Szorbit

A szorbit a cukoralkohol másik neve, ami színtelen és szagtalan, vízben kiválóan oldódó alapanyag. A szorbit rendszerint lassan szívódik fel, és apránként alakul át glükózzá, aminek hála csak nagyon minimális mértékben befolyásolja a vércukorszintet. Alkalmazását mégis sokan kerülik, aminek az oka az, hogy puffadást és hasmenést okozhat, de ha nem érzékeny a gyomrunk, bátran tehetünk vele egy próbát.


5. Maltit


A maltit egy kukoricakeményítőn alapuló édesítőszer, ami majdnem ugyanolyan tulajdonságokkal rendelkezik mint a cukor, mely szintén nagy előny lehet a megszokott ízeknél és recepteknél. Nagy előnye, hogy kíméli a fogainkat, és 40 százalékkal kevesebb kalóriával rendelkezik a cukorhoz mérten, mivel lassan szívódik fel, csak kicsit befolyásolja a vércukor szintjét, mellékhatásokkal pedig nem rendelkezik.
1 hozzászólás

eperjam

7 éve, 5 hónapja és 7 napja

Steviát szoktam néha használni.

válasz erre