A nők kapcsán a közvéleményben valamiért az az általános és gyakran elfogadott nézet alakult ki, hogy a gyengébbik nem képviselői nem tudnak vezetni. Ez a téma rendszerint heves vitákra ad okot a nemek között, méghozzá nem véletlenül, hiszen a férfiak és a nők is saját igazukat hajtják. Na, de vajon van-e valóságalapja annak, hogy a nők nem tudnak vezetni? Ennek próbáltunk utánajárni az alábbiakban néhány kutatás segítségével!

Egy erre irányuló felmérés példány bebizonyította, hogy a nők átlagosan sokkal kevesebb közlekedési balesetet okoznak és szabályszegést követnek el, mint a férfiak. Hogy ennek mi lehet az oka? Összességében az, hogy a nők a biztonságos vezetésre törekednek, összességében nyugodtabban vezetnek, azonban ez gyakran nem csak pozitívumként, hanem negatívumként is visszakacsint a forgalomban. A türelmes és kimért vezetési stílus ugyanis többnyire kifizetődőbb, de amikor körülöttünk mindenki rohan, mindenki ideges, és senki sem tartja be a sebességkorlátozásokat - mert mindenki férfi? -, akkor balesetveszélyes is lehet. Ilyenkor pedig jönnek a rosszalló megjegyzések: "Na már megint női vezető..." Pedig bizony nem akarunk rosszat, csak szabályosak szeretnénk lenni.
Szintén egy kutatás bizonyítja, hogy a nők általánosságban kevesebbet is vezetnek életük során, mint a férfiak, ezáltal kevesebb rutinra tesznek szert. Ez a kutatók szerint annak köszönhető - egyetlen példával szemléltetve -, hogy bárhová is utazik például együtt a család, vagy egy pár, szinte biztosan a férfiak vezetnek, mert valamiért ezt ők szinte kötelességükben érzik, illetve jaj annak a feleségnek, aki véletlenül meghúzza az autó oldalát, netán nekitolat valaminek. Arról nem is beszélve, hogy ha az autó meghibásodik, akkor biztosan az asszony volt a hibás, még ha olyan dologról is van szó, ami nem hozható összefüggésbe a vezetővel.

Távol álljon tőlünk, hogy általánosítsunk, azonban kutatások bizonyítják azt is, hogy a nők adottságai - bármennyire is fáj ezt hallani - mások, mint a férfiaké a vezetés tekintetében. Ez persze nem jelenti azt, hogy egy nőnek feltétlenül rossz sofőrnek kell lennie, de kísérletekkel bizonyították, hogy a hölgyek általában rosszabbul mérik fel például a parkolás során a távolságokat, bizonytalanabbul tolatnak, és gyakrabban eltévesztik a jobb és a bal oldalt is, műszakilag pedig szinte egyáltalán nem konyítanak az autókhoz. Nyilván ez még mindig nem jelenti azt, hogy bármelyik nő is rosszabb sofőr lenne férfitársainál, de el kell fogadnunk, hogy egy kicsit bizony másképpen vezetünk, mint az erősebbik nem tagjai.
A sok tudományos tény után szolgálhatnánk jó tanácsokkal arra vonatkozólag, hogy mire figyeljünk és mire vigyázzunk vezetés közben, de inkább a legjobb az, ha egy aranyszabályt fogadunk meg. Lehet ugyanis, hogy képességeiket tekintve a férfiak jobb sofőrök, de amennyiben betartunk minden szabályt, és a papírforma szerinti figyelmességgel, illetve óvatossággal veszünk részt a forgalomban, ezáltal betartunk minden szabályt, akkor legalább abban biztosak lehetünk, hogy legalább mindent megtettünk azért, hogy biztonságban hazaérjünk, és nem csak mi, hanem az a sok száz, vagy ezer ember is, akivel az úton találkoztunk. A férfiak pedig csak mondják a magukét, elvégre két fülünk van... Ha pedig nem megy a vezetés, és ezt tudjuk is, netán mások mondták? Akkor bizony gyakoroljunk, de ne a forgalomban!