Nagyon különleges felmérés látott napvilágot, ugyanis arra jöttek rá a tudósok, hogy kevesebb cukros üdítő fogy, hogyha 250 kalória helyett az van ráírva, hogy 50 perc futás. A John Hopkins Egyetem kutatóinak munkájára volt ehhez szükség. A kísérlet pedig a következő.
Több kisbolt hűtőjébe a tápanyagtartalmat az előbb említett módon tüntették fel. A felmérés lényege az volt, hogy a fiatalok mennyire változtatnak a fogyasztói szokásaikon. Az eredmény bámulatos: sokkal kevesebb cukros üdítő és sport ital fogyott, viszont több vizet és gyümölcslevet emeltek le a boltok polcairól. Ráadásul összességében kevesebb üdítőt vettek a megfigyelés hat hete alatt.
A vásárlók találomra való megkérdezése után az egyharmada azt mondta, hogy észrevette, hogy kalória helyett mennyi sporttal lehet ledolgozni az adott terméket. Ennek az egyharmadnak a 40%-a döntött emiatt másképp a vásárlásnál.