A Michigan Egyetem orvosi csoportja közel 3500 18 és 24 év közötti amerikai fiatalt vont be a vizsgálatokba, akik arra voltak kíváncsiak, hogy csupán a közösségi oldalakra feltöltött alkohollal vagy drogokkal, illetve ezek fogyasztásával kapcsolatos képek milyen hatással vannak a fiatalokra.
A felmérés eredményei tökéletesen és mérhetően kimutatták, hogy minél több a témába vágó képet tartalmazott az illető közösségi profilja, annál több szeszes italt is fogyasztott. Érdekesség a témával kapcsolatban, hogy a szülői vagy baráti szigor óriási hatással volt az érintettekre, így amennyiben úgy vélték, hogy környezetük negatívan reagálna az efféle képekre, nem osztották meg, nem töltötték fel őket, és meglepő módon kevesebb szeszes italt is fogyasztottak, mint a másik csoport tagjai.
A fentiek egyértelműen kimutatták, hogy bár környezetünk van ránk a legnagyobb hatással, a közösségi oldalak csak tovább erősíthetik bennünk a befolyásolás mértékét. A kutatók felhívták a figyelmet arra, hogy a közösségi oldalakat így nem csak arra használhatnánk, hogy rosszat adjunk a felnövő generációnak, hanem arra is, hogy befolyásoló pozitív gondolatokat adjunk nekik, egészségtudatosabb életmódra ösztönözzük őket.