A kutatók hipotézisüket alaposan leszűkítették, így a vizsgálatok során csak arra voltak kíváncsiak, hogy miként változnak a hölgyek által a szépségipari termékekkel, illetőleg az ételekkel kapcsolatos vásárlási szokásaik a menstruációs ciklushoz viszonyítva. A közel 60 nő részvételével elkészített kutatás egy 35 napos időintervallumot ölelt fel, amely éppen elegendő volt ahhoz, hogy a szakemberek biztos következtetéseket vonjanak le a témában. Így kiderült, hogy a legtermékenyebb időszakban - a menstruációs ciklus 15. napjától kezdődő két hétben - a nők lényegesen nagyobb valószínűséggel vásároltak maguknak ruhákat és szépségcikkeket, mint más időszakban. Ennek a kutatók szerint evolúciós okai vannak, az őskortól kezdve a társas kapcsolatok mai formájának kialakulásáig ugyanis a hölgyeknek ebben az időszakban lényegesen nagyobb figyelmet kellett szentelniük magukra, hogy párt találhassanak a fogantatáshoz.
Habár egyértelmű bizonyítékokkal még nem tudták alátámasztani az összefüggést, a kutatók szerint mégis ez vezetett el oda, hogy ebben az időszakban többet költenek magukra a hölgyek, a termékeny ciklust követően pedig több kalóriát vesznek magukhoz - így ilyenkor inkább ételeket vásárolnak maguknak -, mindezt azonban már ösztönösen. A kutatás vezetői szerint bizonyításuk abban segítheti a hölgyeket, hogy a jövőben jobban odafigyeljenek magukra, illetőleg arra, hogy ciklusuk bizonyos szakaszaiban milyen kísértéseknek vannak kitéve.