11 °C
tiszta égbolt
2024. április 27., szombat
Mariann, Zita

A Dolce & Gabbana folyamatos megújulásának rövid története

2017. augusztus 27.
8.8921
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Brauny profilja, adatai
Brauny
A Dolce & Gabbana az egyik legismertebb milánói székhelyű olasz divatház, akik 1985 óta meghatározó szereplői a divat világának. Ruháik mellett szinte mindent gyártanak, ami az öltözködéshez és az elegáns megjelenéshez kell, így luxuscikkeik között saját parfümöket, szemüvegeket, karórákat, pénztárcákat és ékszereket is találhatunk. Mivel ennyire jelentősek a színtéren, ezért úgy döntöttünk, hogy címszavakban összefoglaljuk, miként is alakult át az évtizedek során a márka, és mit képviseltek a legaktívabb éveikben.


A Dolce & Gabbana alapítására 1985-ben került sor Domenico Dolce és Stefano Gabbana által, akik kezdetben konzervatívan csak a ruhákra koncentráltak, de a kitartóan végigdolgozott évek meghozták gyümölcsüket, noha a márkát az 1994-ben elindított fiatalos részleg, a D&G emelte fel a csillagos égig. Már ekkor meghatározói voltak a divatvilágnak, de extravagáns ruháikkal és ötleteikkel sokan még mindig nem tudtak mit kezdeni, ám amibe belecsaptak, az rendszerint jól sült el, amit az is jól bizonyít, hogy 2000-ben például ők fogadták fel először a Milánói Divathéten Gisele Bündchent, aki ennek köszönhette, hogy végül a világ legnagyobb topmodelljévé vált.

A Dolce & Gabbana folyamatos megújulásának rövid története - 2. kép

A Dolce & Gabbana egyébiránt mindig az extrém vonalat követte, de az ezredfordulótól különösen a sokkolásra helyezték a hangsúlyt. Példának okáért 2001-ben a márkanév alatt elképesztő hódításba kezdett a hip-hop hatása, ezáltal megjelentek a lógó nadrágok, a sportcipők és a lábszárvédők, amelyek korábban soha nem voltak jellemzőek a divatvilágra. 2002-ben azonban ezen is képes volt túlmutatni a divatház, hiszen egy olyan kollekciót dobtak piacra, ami az ókori Róma hatása alatt készült, így istenek és istennők nevei és ókori motívumok jelentek meg a ruhákon. Az ezt követő években a divatvilág mellett a közemberek is egyre inkább elfogadták a D&G rebellis világát, ami hihetetlen népszerűséget hozott a márkának, ezáltal bemutatóik igazi eseményekké váltak, sőt 2006-ban már a Chanel utánozta őket, amikor igazi hóval, jéggel és hideggel mutatták be akkori téli kollekciójukat.

Persze az ezt követő évek hoztak még meglepetéseket a Dolce & Gabbana részéről. 2007-ben például újra visszanyúltak a történelembe, a maszkulin hangulatú kollekcióval szmokingos, cigarettázó modellek vonultak a kifutón magasított derekú szoknyákban és nadrágokban - ami idén ért el a közdivatba is -, és míg 2009-ben a tavaszi kollekciójukkal matrózcsíkok, a piros és kék szín, valamint az óriási kalapok hódítottak a Riviérát idézve, addig a Dolce & Gabbana már 2009-ben bemutatta a manapság népszerűvé vált brokát szoknyákat és a fűzőket, amelyek mellett az alapszínek a fekete, a bordó és a sötétkék lettek.

A Dolce & Gabbana folyamatos megújulásának rövid története - 3. kép

Persze mindez csak alapozás volt a 2010-es évet követő kollekciókhoz mérten! A 2010-es tavaszi kollekció például a vadnyugat jegyében telt el farmeringekkel, mintás pólókkal és csizmákkal, és míg egy évvel később már mindenhol virágok, rövid ruhák és szandálok uralkodtak, addig ugyanebben az évben a tervezőpáros visszahozta a divat világába a nyolcvanas éveket a sok feliratos pólóval és a sárgás, narancssárgás színekkel. Érezhetően azonban a 2012-es kollekcióik voltak az utolsók, melyekkel a tervezőpáros még igazán nagyot tudott mutatni, utána ugyanis magánéletükben súlyos válság következett be, ami bár a divatházat nem tette tönkre, ugyanakkor a márka kedvelői azóta is várják a Dolce & Gabbana ismételt felemelkedését.
3 hozzászólás

Lili

7 éve, 2 hónapja és 25 napja

Érdekes páros és kész csoda, hogy ennyi ideig együtt tudnak dolgozni.

válasz erre

Tekla

7 éve, 2 hónapja és 26 napja

Azért most is szép ruhákat terveznek.

válasz erre

bettike

7 éve, 2 hónapja és 26 napja

Egészen jó ruhákat csinálnak, csak kár hogy annyira drágák.

válasz erre