34 °C
szórványos felhőzet
2024. július 17., szerda
Endre, Elek

5 ok, ami miatt érdemes minden nap sétálni!

2020. március 14.
26.0241
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Szofi Kakuk profilja, adatai
Szofi Kakuk
A sétálás az egyik legjobb és legkönnyebben elvégezhető sport, amit kortól és egészségi állapottól függetlenül is bármikor elkezdhetünk. Ráadásul, már napi 30 perc séta a fogyást is beindíthatja, ha rendszeresen beiktatjuk a napi rutinunkba. A kondíció megszerzése és a fittség elérése mellett, a séta számos olyan pozitív hatást is gyakorol ránk, ami testileg és lelkileg is felpezsdít és segít fókuszáltnak maradni.


1. Javulhat a látásunk!

A gyaloglásnak egy olyan kevésbé ismert előnye is van, hogy megerősíti a látást. Mivel a hosszabb séták közben a szemnek távolabbi pontokra is folyamatosan fókuszálnia kell, így erősödnek a szem izmai is. Emellett a séta csökkenti a zöldhályog kialakulásának az esélyét is. A mozgás során a távolabbra való fókuszálás különösen jó azoknak, akik a nap nagy részében a számítógép előtt ülnek, mert ilyenkor a szem izmai még ingert se kapnak arra, hogy a messzebbi pontokra fókuszáljanak, így a napi bónusz séták ezt is orvosolni tudják.




2. Nő a tüdőkapacitás és az immunrendszer is erősödik!

A rendszeres testmozgás, legyen az bármilyen mozgásforma is, eleve nagyban hozzájárul ahhoz, hogy a légzőszerveink terhelést kapva folyamatosan tréningezve legyenek, ami által a tüdőkapacitás is megnövelhető. Az intenzív sportolásnak köszönhetően a szervezet oxigénellátása is javul, ami könnyebb oxigénszállítást is lehetővé tesz a vérerekben és az izmokban egyaránt. Ugyanerre képes napi fél órányi intenzív sétálás is. Az asztmás betegeknek továbbá, a séta különösképpen ajánlott, mert ez a sport nem hirtelen terheli meg a légzőcsatornákat, így hosszabb időn át képesek lehetünk az aktív mozgás elvégzésére is.

3. Támogatja a mentális egészségünk megőrzését!

Ez a mozgásforma időskorban is rendkívül hatékony és a demencia megelőzésében is nagy segítséget jelenthet. A séta nagyon jó hatással van az agyra, pontosabban a vérkeringésre, ami az Alzheimer-kor kialakulásának az esélyét is csökkenti. Ezen betegségek megelőzése mellett pedig, a fals gondolatok leküzdésében, a depresszió ellen is kiváló választásnak bizonyul. A kreativitásnak is jót tesz, hiszen sétálás közben könnyebben letisztulnak a gondolatok és jönnek elő olyan ötletek, amiket aztán meg is valósíthatunk.




4. Segít a fogyásban!

A köztudatban még mindig azok a tévhitek keringenek, hogy a sétával nem lehet hosszútávú és tartós eredményeket elérni, ha fogyásra vagy alakformálásra adtuk a fejünket. A tévhitekkel ellentétben azonban, a sétának több jótékony hatása is van a futással összehasonlítva és a nagyobb súllyal rendelkező, sportolni vágyó kezdőknek is ideális tréning lehet.

Az American Heart Association kutatási eredményei továbbá azt is vizsgálták, hogy a séta szinte egyenrangú a jótékony hatásait nézve a futással, ha a diabéteszt, a magas koleszterinszintet, a magas vérnyomást és a szív- és érrendszeri betegségeket analizáljuk. Nagyjából egy órányi intenzív sétával ráadásul, közel 400 kalória égethető el és 10 ezer lépéssel már a heti fél kiló fogyás sem álom többé. Mindezeken felül a séta, a futással ellentétben arányosan olvasztja le a kilókat is, így a has is könnyebben formálható.




5. Küzd a hátfájás ellen!

Az ülőéletmódnak köszönhetően már gyerekkorban is előjönnek a különféle gerincbántalmak, amik az évek alatt igen gyorsan tudnak egyre nagyobb problémákat is okozni. A sétálás képes pozícionálni a testet ezáltal a tartásunk is javulhat, ami segít enyhíteni a rendszeres hátfájásokat is.
1 hozzászólás

krisztike

4 éve, 8 hónapja és 17 napja

Most van ideje az embernek sétálni, főleg ilyen szép időkben.

válasz erre