27 °C
erős felhőzet
2024. július 23., kedd
Lenke

5+1 tipp, hogy többet igyon a gyerek

2018. június 09.
8.5991
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Brauny profilja, adatai
Brauny
Sajnálatos módon nemcsak a felnőttek, hanem a gyermekek esetében is egyre nagyobb problémát okoz világszerte a megfelelő mennyiségű vízfogyasztás, ezáltal nagyon fontos, hogy odafigyeljünk rá, hogy apróságunk mindig megfelelő mennyiségű folyadékot vegyen magához. A kicsik ugyanis talán érzik, hogy szomjasak, de csak ritkán szólnak, éppen ezért a mi felelősségünk, hogy a napi 1-1,5 liter folyadékbevitelük valamilyen formában meglegyen. Hogy miként? Íme pár hasznos tipp!


1. Először is figyeljünk magunkra!

Garantáltan nem sikerül majd gatyába rázni gyermekünk vízfogyasztását, ha egyszer nekünk is akadnak problémáink ezen a téren, így az első és legfontosabb mindig az, hogy először magunkat szoktassuk rá a rendszeres és megfelelő mennyiségű víz fogyasztására. A gyerekeknek ugyanis követendő példa kell, és ezt így tudjuk megadni nekik a leghatékonyabban!


2. Használjunk applikációt!


Ha gyermekünk elég nagy ahhoz, hogy okostelefonja van, akkor használjuk ki ezt a lehetőséget, ezáltal telepíttessünk fel vele egy olyan applikációt, mely nyomon követi a napi vízfogyasztását. Ma már rengeteg szuper kis segédprogram van, ami a követés mellett figyelmezteti is gyermekünket, hogy itt az ideje innia, sőt egyéb formákkal teszi vonzóbbá számára a vízfogyasztást.

3. Vegyünk neki egy csipogót!

Ha lurkónk még kicsi, ergo nincs okostelefonja, akkor vagy magunknak telepítsük az appot, vagy vegyünk neki egy órát, esetleg egy csipogót, ami csendben és diszkréten figyelmezteti arra még az iskolában is, hogy itt az ideje inni egy kicsikét. Ez a módszer hosszabb távon pozitív berögződéseket eredményez majd a vízfogyasztás tekintetében, tehát érdemes alkalmazni.

4. Kössük jutalomhoz!

A jutalmazás természetesen a legjobb ösztönző abból a szempontból, hogy valami sikerrel járjon, ezáltal kössük például a megfelelő mennyiségű vízfogyasztáshoz az édességet. Ha tehát gyermekünk úgy jön haza az iskolából, hogy megitta mind a fél liter elcsomagolt vizét, akkor lehet szó édességről, ellenkező esetben előbb pótolnia kell a kimaradást.


5. Mert a víz is lehet finom!


A víztől a legtöbb gyermek viszolyog, éppen ezért a mi felelősségünk, hogy megfelelően tálaljuk számukra. Használhatunk ehhez egészséges szörpöket, igazi gyümölcsdarabkákat, feldobhatjuk citrommal, nyáron jéggel, mentával, vagy bármi mással, amivel szerintünk gyermekünknek vonzóbb lehet a folyadékfogyasztás.

+1. Mindenképpen világosítsuk fel!

Persze ne feledkezzünk el arról sohasem, hogy a gyerekekkel meg kell értetnünk, egyáltalán miért is fontos számukra a megfelelő mennyiségű vízfogyasztás? Meséljünk nekik a méregtelenítésről, az anyagcseréről, az egészségre gyakorolt jótékony hatásról a maguk nyelvén, hogy ők is megértsék, ezáltal nemcsak azért isznak majd, mert anyu vagy apu azt mondta, hanem azért, mert ez fontos az egészségük miatt.
1 hozzászólás

kalifa

6 éve, 7 hónapja és 23 napja

Mindig érdemes ízesíteni. Úgy jobban megissza az ember és a gyerek is a vizet.

válasz erre