Vannak nők, akik életvitelszerűen űzik a vásárlást, így akár van pénzük, akár nincs, a lényeg, hogy rendszeresen hozzájuthassanak holmikhoz, származzon az akár a legdrágább üzletből, vagy a legutolsó turkálóból, és legyen az akár egy drága kosztüm, akár egy szimpla zokni. Az ilyen típus imád hatalmas batyukkal járkálni az üzletekben, igazi portyázó, aki szinte mindig csoportban jár, és bár a hetedik emeletre lihegve megy, a többórás shopping-túrák még magas sarkúban, több kiló ruhával sem kottyannak meg neki.
2. Rossz a kedvem, veszek egy ruhát!
Léteznek olyan nők is, akik csak függőségből vásárolnak. Összevesztél a pasiddal? Rossz napod volt a munkában? Idegesít minden? Jobb kedved lesz, ha ezek után elmész vásárolni? (Kinek ne lenne...) Akkor te bizony ebbe a kategóriába tartozol. Ha rossz kedved van, a pénztárca mérete azonnal megnő, és utána talán bánkódsz egy kicsit néhány elhamarkodott holmin, de ha egyszer olyan jó esett vásárolni...
3. A kedvezmények rabja vagyok!
Az igazi kedvezményvadász jellem, aki megszállottan kutat az akciók és a promóciós újságok után, és mindig tudja, hogy mi, hol és mennyibe kerül, illetve hol lehet a legjobb áron hozzájutni. A legtöbb nőre ez a kategória, ha részben is, de általában igaz, ugyanakkor csak kevesen vannak azok, akik akár kilométereket is gyalogolnak ahhoz, hogy valamit féláron megvásárolhassanak maguknak. De ha egyszer ott olcsó...
4. Az utolsó pillanatban a legjobb!
Az úgynevezett last minute vásárlók nem szeretnek sokat kajtatni egy holmi után, és a kutatást, a gondolkozást sem kedvelik, éppen ezért mindent az utolsó pillanatra hagynak. Ez gyakran jó - főleg szezonális termékeknél foghat ki nagy akciókat -, máskor viszont rossz. Ami biztos, hogy az ilyen jellem nem szeret vásárolni, keresgélni, próbálgatni, gyűlöli a tömeget és nem is válogat sokáig. Igazi férfias nők az ilyenek, nem igaz?
5. Csak nézegetek!
Rengeteg olyan nő van, aki a vásárlást egyfajta múzeumlátogatásnak tartja, ezáltal csak azért megy el a boltokba, és jár körbe akár tucatnyi üzletet is, hogy megnézze az összes ruhát, az aktuális trendeket, színeket és árakat. Gyakran a próbáig sem jut el, de ha elegendő információt gyűjtött össze, lecsap a legjobb termékre a legjobb áron, méghozzá gondolkodás nélkül.
+1. Csak egyféle márkát!
Kijelenthető, hogy kevés a céltudatos női vásárló, vagyis az a típus, aki elmegy, határozott elképzelésekkel elsőre kiválasztja az adott ruhát, és azt egy próba után meg is veszi. Márpedig vannak ilyenek, a márkafüggők, akiket sznobnak is szoktak hívni, hiszen egyrészt nem hajlandóak lejjebb adni a szintet, másrészt pedig tudják mit akarnak, valamint hogy azt mitől, milyen név alatt kaphatják meg. Szintén inkább a férfiakra jellemző shoppingolási forma, de a nők esetében is megtalálható gyakran kiegészítő jellemként.