1. Már nem csak a játék érdekli!
A játék nagyon fontos gyerekkorban, ezáltal 6 évesen még egy gyereknek igenis fontos játékosnak lennie, hogy szárnyalhasson a képzelete, azonban ha gyakran kér minket, hogy olvassunk neki, ha sokszor lekötik felnőttesebb műsorok a tévében, ha szívesen tölti az idejét foglalkoztatókkal, akkor már igencsak itt az ideje az iskolának.
A legtöbb gyerek általában akkor válik iskolaéretté, ha képes arra, hogy percekig megüljön egy helyben még akkor is, ha nem kötik le közvetlenül a figyelmét. Ha tehát le tudunk ülni vele mesét nézni, ha akár fél órát is képes egy helyben maradni, miközben foglalkoztatókat tölt ki, vagy olvasunk neki, akkor biztosan nem lesz vele nagy probléma.
3. Érdeklik a számok!
A számok világa általában az első, ami az óvodás gyermekeket érdekelni kezdi, ezáltal alapvető matematikai egyenleteket a legtöbben már nagycsoportos korukban képesek elvégezni. Amennyiben gyermekünk is képes erre, esetleg még ennél is jobban érdekli a számok világa, akkor az már az iskolaérettség egyik jele.
4. Mindenáron írni és olvasni akar!
Ha gyerekünk gyakran kérdezgeti a betűket, ha akaratunk ellenére is folyamatosan próbálkozik lemásolni néhány egyszerűbb szót, esetleg meg akarja tanulni leírni a saját nevét, az szintén annak a jele, hogy már menni akar az iskolába, és hogy ott a tanítónénik és tanítóbácsik ilyen feladatokkal le tudják majd kötni őt.
Az iskolaérettséghez nagyon fontos, hogy a gyermek érdeklődő legyen, fogékony az új dolgokra, ezáltal ha foglalkozni kezdünk vele, akkor arra odafigyeljen, érdeklődjön iránta, legyen az számtan, írás, olvasás, vagy akár a környezetünk, a hétköznapi dolgok működése és így tovább.
+1. De miért?
A tudálékos gyerekek ugyan rendkívül fárasztóak, ellenben a rengeteg kérdés elkerülhetetlen ahhoz, hogy fejlődni tudjanak. A sok "miért" megválaszolása ugyan sokak türelmét próbára teszi, ellenben kiváló indikátor is arra vonatkozólag, hogy apróságunk az iskolában ki tudja majd elégíteni mérhetetlen tudásszomját.