10 °C
borús égbolt
2024. február 23., péntek
Alfréd

5+1 étel, amiben sokkal több cukor van, mint gondoltad volna

2019. augusztus 11.
8.8121
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Brauny profilja, adatai
Brauny
Az egészséges étkezés sokak számára mániává vált az elmúlt néhány évben, ennek megfelelően egyre többen követnek cukormentes étrendet, csakhogy az ehhez kapcsolódó információkat gyakran vagy kétes eredetű oldalakról szerzik, vagy maximálisan a saját fejük után mennek a válogatáskor. Márpedig ez rossz taktika, hiszen így sok esetben olyan ételeket is előszeretettel, sőt nagyobb mennyiségben fogyasztunk, melyek esetenként dugig lehetnek cukorral, pedig nem úgy néznek ki. Hogy melyek ezek?


1. Gyümölcsjoghurt

A joghurt tejből van, a joghurt egészséges, és még gyümölcsöt is tettek bele, mi baj lehetne? Elég nagy! Az ízesített gyümölcsjoghurtok ugyanis elképesztően sok cukrot tartalmaznak - a görög joghurtokról nem is beszélve -, így előfordulhat, hogy egyetlen pohár elfogyasztásával 20 gramm cukor kerül a szervezetbe, ami nagyon sok. Válasszunk lehetőleg cukormentes natúr joghurtokat!

5+1 étel, amiben sokkal több cukor van, mint gondoltad volna - 2. kép

2. Gyümölcslé

A gyümölcslé gyümölcsből van, ergo egészséges. Papíron! A gyakorlatban azonban ugyanolyan cukor- és kalóriabomba, mint például a kóla vagy bármelyik szénsavas üdítőital, hiszen rengeteg cukrot tartalmaznak, de még rosszabb, hogy gyümölcstartalmuk is elenyésző, alig pár százalék, vagyis jó ha dobozonként egy-egy gerezd, jó esetben egy-egy egész gyümölcs rostjai megtalálhatók bennük. Felejtsük el őket! A 100 százalékosnak hazudott löttyöket is, inkább készítsünk magunk, az a tuti!

3. Tejes desszertek

Tejszeletek, túrós finomságok, gyakran a fogyókúrások is előszeretettel fogyasztják őket, hiszen mit árthat egy pohár tej, a reklám szerint ugyanis abból van. Tény, hogy van benne pár csepp tej, de az ilyen édességek gyakorlatilag tömény cukrok, és cukros habok, melyek elképesztő mennyiségben tartalmazzák ezt a tiltott édes összetevőt. Ha a cukormentesség a cél, kerüljük őket!

4. Müzli

A müzli egészséges, mert tele van gabonával, kukoricával és ilyen-olyan szuper tápláló dologgal. Lehet, de mellé rendszerint nyakon borítják az egészet rengeteg cukorral is, hol tisztán, hol csokoládédarabkák mögé bújtatva őket. Ha igazi cukormentes müzlit akarunk, akkor készítsük el magunk, az a biztos!

5+1 étel, amiben sokkal több cukor van, mint gondoltad volna - 3. kép

5. Salátaöntet

Együnk salátát, mert abban nincs cukor, de tegyünk rá öntetet, mert attól lesz íze. Ennyi erővel akár pár kanál cukrot is rászórhatnánk, mert a salátaöntetek jelentős részének sok-sok cukor az alapja. Egy kiadósabban nyakon öntött saláta például akár 25 gramm cukrot is tartalmazhat, ami igazán jelentős mennyiség.

+1. Készételek

A készételek - akárcsak a gyors kaják - mindig édesek. Közületek sokan talán már észre is vették ezt, ami nem véletlen. Az ilyen instant dolgoknak ugyanis normál esetben nincs rendes ízük, de legalábbis nem olyan, amilyennek lennie kellene, és nagy mennyiségű cukorral alaposan be tudnak csapni minket a gyártók. Már amennyiben hagyjuk, és bedőlünk nekik. Ne tegyük, ha nem muszáj!
2 hozzászólás

leoni

4 éve, 11 hónapja és 4 napja

Ezek tök evidens ételek amik teli vannak cukorral.

válasz erre

Linda

4 éve, 11 hónapja és 4 napja

Ezek tényleg sok cukrot tartalmaznak. De finomak. mosolygó smiley

válasz erre