Az iskola mentálisan annyira lefárasztja a gyermeket, hogy amennyiben hazaér, a koncentráció miatt elengedhetetlenül fontos, hogy egy kicsit mással foglalkozzon, elfelejtse mindazt, ami a nap folyamán történt vele. Ne csak energiát és agyserkentő ételt adjunk neki, hanem engedjük egy kicsit tévét nézni, videojátékozni, vagy hagyni, hogy kimenjen az udvarra játszani. Legalább egy órát hagyjunk neki, ez már elég lesz a feltöltődéshez!
2. Kezdjük mindig a nehezebbel!
Mindenki szeret gyorsan túl lenni a nehezén, és így vannak ezzel a gyerekek is. Segítsünk átnézni a házi feladatokat, rendszerezzük azt gyermekünk igényei szerint, és kezdjük mindig azokkal, amelyek nagyobb koncentrációt igényelnek. Egy matematika házit például ne hagyjunk a tanulás végére, de egy fogalmazást, vagy egy vers megtanulását már eltehetjük későbbre, hiszen az érdeklődő gyerekeknél akár még felüdülés is lehet, de biztosan könnyebb, mint a számok nehéz világa.
3. Az ösztönzés nagy úr!
Sokkal könnyebben megy úgy a tanulás, ha a gyerek elé célokat tűzünk ki! Amíg nem sötétedik korán, addig például felvethetjük neki, hogy amennyiben 5-ig megcsinálja a leckéjét, utána még egy órát kimehet játszani. Vagy vessük fel neki, hogy milyen jó lesz, hogy amennyiben időben végez, akkor több szabadideje lesz például videojátékozni, olvasni vagy csak megnézni kedvenc meséit.
4. Mindig segítsünk!
Egyet jegyezzünk meg: ahány gyerekünk van, annyiszor járjuk ki újra legalább az általános iskolát. Már amennyiben szeretnénk, ha gyermekünk jó tanuló lenne! Ezáltal nekünk is haladnunk kell a tananyaggal, nekünk is le kell ülnünk a gyerekkel tanulni, mert jobban megérthetjük, többet tudunk segíteni neki - legalábbis egy ideig -, így miközben házimunkázunk vagy pihenünk, hívjuk fel a figyelmét arra, hogy bármikor kérheti a segítségünket, amennyiben kell.
+1. Mindig kérdezzük ki!
Bizonyára minden szülő számára ismerős a szituáció: tudom, persze hogy tudom a leckét. Másnap aztán mégis rosszul felel. A gyerekek még nem képesek felmérni, hogy az ismerős szövegre mennyire tudnak valóban visszaemlékezni, de sokan gyakran csalnak is ezzel, így ne csak segítsünk az írásbelik megírásában, hanem a megtanult szövegeket, verseket vagy egyebeket minden esetben kérdezzük is ki a gyerektől. Ha nekünk fel tudja mondani, biztosan az iskolában sem lesz ezzel baj!