28 °Cszórványos felhőzet
2020. augusztus 04., kedd • Domonkos, Dominika

Őszi mozgásformák, amik visszavisznek a természetbe!

Szofi Kakuk , 2019. szeptember 21.
A nyári időszak lezárását követően az ősz magával hozza a lelassulást és a kellemesebb időjárást is. A szabadban töltött minőségi idők meghosszabodnak, amik egy-egy szabadtéri sportnak kifejezetten kedveznek. A sztenderd sportok mellett, van néhány retro és különlegesebb mozgásforma is, amit parkban, aszfalton, de akár egy lakótelep környékén is könnyedén űzni tudunk.
Ne maradj le semmiről! Kövess minket Facebookon is!
 


Amennyiben az év nagy részében a sport kimaradt az életünkből és most szeretnénk újra egy kicsit formába hozni magunkat, akkor a futás egy gyors és kényelmes megoldás lehet, hiszen ehhez nincs szükség olyan nagy felkészülésre, mint más sportoknál. A munkához, az iskolához és az egyéb szabadidős tevékenységekhez is remekül idomul ez a sport, ami az egész testet is képes átmozgatni.

1. A futást kombináljuk határozott kitörésekkel!

A könnyed kocogást első körben fokozatosan kezdjük el, a megfelelő felszerelés és ruhaviselet beszerzése után. Nem kell rögtön a legprofibb sportfelszereléseket megvásárolni, de egy kényelmes és terepre szánt lábbelire mindenképp szükség lesz ahhoz, hogy az ízületek és a térdek ne terhelődjenek le nagyon.

A bemelegítés után egy 2-3 perces aktív futás ajánlott, amelyet különféle erősítő mozgásokkal érdemes kiegészíteni. Ezek váltakozása az anyagcserefolyamatokat is szabályozzák és a sokak által monotonnak gondolt sport sem lesz egy idő után unalmas egyéb gyakorlatok kombinálásával. A guggolások alkalmazása pedig, a vágyott alakot is hamarabb meghozza.

Őszi mozgásformák, amik visszavisznek a természetbe! - 2. kép

2. Válaszd a retro sportok egyikét!

A roller, a görkorcsolya és a gördeszka mind-mind a 2000-res évekre jellemző közkedvelt szabadidős sportok egyike volt. Ezek a nagyobb városokban, tereken vissza-vissza köszönnek, mint népszerű sport, de a többség szemében a tinédzser kort idéző menőzéseken kívül nem egy kifejezetten hódolt elfoglaltság. A görkorcsolya mindamellett, hogy rendkívül mókás a guruló cipőkialakítás miatt, remekül erősíti a vádli izmait és segít az egyensúlyérzék fejlesztésében is.

Ezt a sportot csapatban is űzni lehet, de szabad pályákon, sima aszfaltokon is megállja a helyét. A roller, egy kisebb és egy praktikusabb formája a városi közlekedésnek. A tömegközlekedésen is mozgatható könnyed jármű multifunkcionális és gyorsabb eljutást biztosít A pontból B pontba is. A gördeszka pedig, az extrém lelkek szerelmesei lesz.

3. Válasszuk a tető jógát!

A jóga, mint mozgásforma egyre inkább népszerűségnek örvend. A sport a legbensőbb izmok átmozgatására is képes úgy, hogy közben látványos megterhelés nem éri a testet. A tető jógázást pedig, egyre több rooftop bár tetőteraszán ki lehet próbálni, ahol a reggeli napfényben lazulni és tornázni is lehet egyben, közben a kilátást csodálva.

4. Vissza a természetbe, Nordic Walking!

Az őszi időjárás tökéletes a különféle túrák megszervezésére, ahol nem is feltétlen kell a legextrémebb testmozgásoknak hódolni. A Nordic Walking, amely támasztó botokat ötvöz a gyors gyaloglással, kellően át tudja mozgatni az egész test fő izomcsoportjait, közben új tájakat is fel tudunk fedezni. A messzi zöld területek mellett, a közeli park vagy erdő is alkalmas a napi fél órát igénybe vevő aktív sétáláshoz.


Őszi mozgásformák, amik visszavisznek a természetbe! - 3. kép

5. Az úszás ősszel is remek kikapcsolódás!

A vízben való mozgás a hidegebb hónapokban is sok előnnyel járhat. A víz tehermentesíti az ízületeket, így amennyiben nagyobb súlyfelesleg van rajtunk és fokozatosan szeretnénk visszaszokni az aktív sportolás világába, akkor az úszótanfolyamokat ajánlott választani. A víz mindemellett nyugtató hatással is rendelkezik és egyes uszodákban az aquafitness és egyes wellness szolgáltatások is elérhetőek.
 
1 hozzászólás

Móni • Überbrutál #1 • 11 hónapja, 1 hete és 1 napja

Engem az ősz inkább bezár, nem szeretek fagyoskodni. Inkább edzőterem ha már mozgás vagy otthon.