Az akció célja, hogy a magyar emberekkel megértessék: a nyitottság kérdése mindennél fontosabb.
A közösségi videoakció keretein belül egy-egy rövid videoüzenetben mesélik el hírességek, illetve cégek, valamint szervezetek saját élményeiket arról, hogy számukra miért is érte meg korábban nyitottnak lenni, így az első #nyitottakvagyunk videókban például D. Tóth Krisztina, Tóth Gabi, Hozleiter Fanny Mosolyka és Máté Krisztina is megszólal.
A hírességek mindenkit arra biztatnak, hogy nyugodtan osszák meg a témához kapcsolódó saját történeteiket a YouTube-on, és küldjenek maguk is egy üzenetet a nyitottságról, valamint az elfogadásról, méghozzá a #nyitottakvagyunk kiírással a videó címében. A videoüzenetek közös mottója: Nyitottnak lenni megéri. Ne hallgass az előítéletekre.
David Beckham lovagi címet kap Károly királytól, Victoria pedig Lady Beckham lesz