#
kep1#Még a kutatók sem tudják, hogy pontosan mitől, de az Eleven Team legfrissebb adatai szerint az elmúlt 20 évben rohamosan megnövekedett hazánkban a problémás gyermekek száma, ám még ennél is rosszabb, hogy az állapot folyamatosan rosszabbodik.
A legfrissebb felmérések szerint a mai általános iskolás korú gyerekek jelentős része - majdnem minden második gyermek - tanulási nehézségekkel, vagy figyelem- és magatartászavarral küzd, amelyek a legtöbb esetben rejtve maradnak, és nem csak a pedagógusoknak, a szülőknek sem tűnik fel a probléma.
Ha fel is tűnne, a pedagógusok továbbra sem részesülnek olyan képzésben, amivel kezelni tudnák ezt a helyzetet, hiszen a fenti problémák minden esetben eltérő bánásmódot igényelnek, másként a folyamat úgyszólván ragadóssá válhat, és "betegségként" fertőzheti meg a többi tanulót is.
Információink szerint a mai magyar gyermekek 6-10 százaléka hiperaktivitástól szenved, ennek a számadatnak viszont mindössze fele veleszületett hiperaktivitás, így minden - átlagosan 20 fős - osztályra jut legalább két olyan gyerek, aki valamilyen impulzív vagy koncentrációs nehézséggel küzd.
A kutatók elsődlegesen a nem megfelelő családi hátteret, valamint a televízió és az internet egyre komolyabb befolyását tekintik a probléma fő kiváltójának, valamint azt az oktatáspolitikát, ami eredendően nem engedélyezi a problémás gyerekek szelektálását és kiemelését az egészséges közösségből.
Túrázásra ösztönöz idén tavasszal a PICK és a ValMar együttes