Minden korábbi várakozását sikerült felülmúlnia 2017-ben a Praktikernek, a magyar tulajdonú barkácsáruház-lánc ugyanis bejelentette, hogy 2016-hoz mérten 20 százalékkal, azaz 8,6 milliárd forinttal tudta megnövelni árbevételét.
Ezzel rekordforgalmat generáltak, hiszen nettó 47,8 milliárd forint folyt be hozzájuk, mellyel 33,1 százalékra növekedett a piaci részesedésük, de minden értékük emelkedést mutatott, legyen szó akár az új vásárlók számáról, akár az átlagvásárlási értékről.
A Praktiker a tavalyi évben nekilátott áruházai modernizációjának, ezáltal új koncepció és struktúra mentén válogathatunk üzleteikben, de az 1988 óta létező cégóriás legdinamikusabban fejlődő része még mindig a webáruház, melynek részesedése 2014-ben még csak 1,4 százalék volt, 2017-re azonban ez a szám már 6 százalékra emelkedett, méghozzá a hagyományos bolti vásárlások növekedése mellett.
Karl-Heinz Keth, a Praktiker ügyvezető igazgatója elmondta:
2018-ban is további 10 százalék feletti növekedést várunk. Meggyőződésem, hogy a szortimentben is változások lesznek: az építőipari és lakásfelújításhoz kapcsolódó termékek mellett a lakásdekorációs árucikkek is egyre keresettebbek lesznek.
Az elkövetkezendő években a szezonális termékek eladása tovább erősödik: tavasszal a kerthez kötődő áruké, télen pedig a kandallók, egyéb fűtéssel kapcsolatos eszközöké. A mostani trendek alapján az online értékesítésnek még nagyobb szerep fog jutni.
Ezzel rekordforgalmat generáltak, hiszen nettó 47,8 milliárd forint folyt be hozzájuk, mellyel 33,1 százalékra növekedett a piaci részesedésük, de minden értékük emelkedést mutatott, legyen szó akár az új vásárlók számáról, akár az átlagvásárlási értékről.
A Praktiker a tavalyi évben nekilátott áruházai modernizációjának, ezáltal új koncepció és struktúra mentén válogathatunk üzleteikben, de az 1988 óta létező cégóriás legdinamikusabban fejlődő része még mindig a webáruház, melynek részesedése 2014-ben még csak 1,4 százalék volt, 2017-re azonban ez a szám már 6 százalékra emelkedett, méghozzá a hagyományos bolti vásárlások növekedése mellett.
Karl-Heinz Keth, a Praktiker ügyvezető igazgatója elmondta:
A következő 20 évben tovább folytatjuk az expanziót és újabb áruházakat tervezünk nyitni Magyarországon, ehhez keressük a potenciális helyszíneket.
2018-ban is további 10 százalék feletti növekedést várunk. Meggyőződésem, hogy a szortimentben is változások lesznek: az építőipari és lakásfelújításhoz kapcsolódó termékek mellett a lakásdekorációs árucikkek is egyre keresettebbek lesznek.
Az elkövetkezendő években a szezonális termékek eladása tovább erősödik: tavasszal a kerthez kötődő áruké, télen pedig a kandallók, egyéb fűtéssel kapcsolatos eszközöké. A mostani trendek alapján az online értékesítésnek még nagyobb szerep fog jutni.
Túrázásra ösztönöz idén tavasszal a PICK és a ValMar együttes