11 °Cerős felhőzet
2021. április 17., szombat • Rudolf

5 tipp, hogy újra megtaláld a motivációt a home office alatt

Szofi Kakuk , 2021. február 27.
A folyamatosan jelen lévő bizonytalanság, a szociális ingerek hiánya, az egyre szürkébb, monoton hétköznapok, a téli időszak mind-mind olyan faktorok, amik által sokkal könnyebb demotiváltnak lenni és elveszíteni az önkontrollt és akár depresszióba is esni. A legtöbbek esetében azonban most jött el az a pont, amit kiégésnek nevezünk, legyen szó fizikai vagy éppen mentális kimerülésről. Ennek fennállásakor érdemes tartalékolni a maradék energiánkat és kicsit visszavenni a magunkkal szemben felállított elvárásokból. A következő 5 tipp abban fog segíteni neked, hogy a saját életedben fel tudj állítani egy rendszert, ami a legnagyobb kételyek közt is bizonyosságot ad.
Ne maradj le semmiről! Kövess minket Facebookon is!
 


Munkaidő előtt sportolj egy keveset!

Egy kiadós, pihentető alvás után érdemes rögtön megmozgatni a testünket. Ez a korai órákban, az otthoni munkakezdés előtt lehet egy könnyed séta a háztömb körül vagy egy reggeli jógázás, esetleg egy 20-30 perces kardió edzés is. A lényeg, hogy felpörgesd az anyagcseréd és sikerélménnyel indítsd a napod! A mozgáskorlátozás miatt most különösen fontos napi többször is időt szánunk arra, hogy friss levegőn legyünk és pótoljuk a munkahely és az otthon közötti lépésszámokat is.

Figyelj a belső hangodra!

Számtalan új feladat szakadt a nyakadba? Nem várt nehézség megoldásán kell pluszban agyalj? Egyre nehezebb menedzselni az életed? Az aggasztó kérdések közepette próbálj meg fontossági sorrendet felállítani és ne ebben a nehéz időszakban akard minden terved egyszerre megvalósítani. Most talán az egyik legjobb taktika, ha időmenedzsmentet készítesz és magadra is elég időt szánsz! Ne feledkezz meg arról sem, hogy a szórakozásra szánt időt ne spórold meg a heteidből, ugyanis ezek a töltések mindenképpen szükségesek ahhoz, hogy minden nap előrébb tudj lépegetni!

5 tipp, hogy újra megtaláld a motivációt a home office alatt  - 2. kép



Szeparálódj el a családtól és a nyüzsgéstől!

Amennyiben nagy a család vagy kis helyen többen is össze vagytok zárva, próbálj meg a lakás csendesebb zugában elhelyezkedni és alakíts ki egy vidám sarkot, ahová szívesen ülsz le elvégezni a napi teendőket! Intézd a telefonálást az erkélyen, menj fel-le a lépcsőházban, vidd le a kutyát, miközben telefonon egyeztetsz egy-egy munka kapcsán a kollégáiddal!

5 tipp, hogy újra megtaláld a motivációt a home office alatt  - 3. kép



Tarts több kisebb szünetet a munka közben!

A több kisebb szünet segít terelni a gondolatokat, ilyenkor szóba jöhet egy kis mókázás a gyerekekkel, nasi vadászat vagy egy rövidebb telefonbeszélgetés. A lényeg, hogy kiszakadj egy kicsit a gép mellől és tereld a figyelmed valami vidám, töltést adó tevékenység felé. Munka közben ha teheted, hallgasd a kedvenc zenekarod, tedd be a legviccessebb sitcomok egyikét, de az sem baj, ha egy-egy üresjáratban megtanulsz egy új sminkelési technikát vagy haladsz az aktuális könyveddel!

5 tipp, hogy újra megtaláld a motivációt a home office alatt  - 4. kép



Menj emberek közé!

Fontos, hogy akármennyire is élvezi az introvertált éned az otthoni kis kuckózást, alkalmanként menj ki és találkozz emberekkel! Hívd el a legjobb barátodat egy nagy, beszélgetős esti sétára, ahol egyikőtök se hozza fel a vírust vagy a nehézségeket, hanem inkább nosztalgiázzatok és tervezzetek előre olyan időtöltéseket, amik a vírushelyzet alatt is megvalósíthatóak lesznek!
 
2 hozzászólás

EszterSzabadkai • Megszállott #2 • 1 hónapja, 2 hete és 6 napja

Nálunk nincs home office szerencsére.

pilótakeksz • Polihisztor #1 • 1 hónapja, 2 hete és 6 napja

Most hogy ilyen jó az idő én sok szünetet tartok inkább. Az segít.