13 °Cszórványos felhőzet
2020. szeptember 30., szerda • Jeromos

5 tipp, ami segít elkerülni a stresszevést a home office ideje alatt

Szofi Kakuk , 2020. április 04.
Az egész világban jelenleg is zajló események minden szinten kihívások elé állítanak minket is. A vírus miatt kialakult helyzet pedig, a szorongásra való hajlamunkat, a stresszevést, a depressziót és még ezeken kívül is számos olyan rossz szokást vethet fel, amik negatív irányba befolyásolhatják a már rutinszerűen működő szervezett hétköznapjainkat. A mai cikkünkben ezért, elsősorban olyan tippeket szedtünk össze, amiknek a betartásával a home officera való átállás is sokkal zökkenőmentesebb lehet csökkentve ezzel a stresszevés megjelenését.
Ne maradj le semmiről! Kövess minket Facebookon is!
 


1. Cseréljük le a tányérunk méretét

A pörgös életet hirtelen felváltó egész napos otthonülés miatt, ha csak ugyanúgy próbáljuk tartani a napi étkezéseinket is, mint a karantén ideje előtt, akkor is előfordulhat az, hogy a kevesebb mozgás miatt az anyagcserénk lelassul és raktározó üzemmódba kezd a testünk. Éppen ezért, néhány apróbb trükkel, nagyobb mértékű energiabefektetés nélkül is be tudjuk csapni az agyunkat azzal, ha például egy desszertes tányérra cseréljük a főétkezések során használt étkészleteink egy részét. Ennek a módszernek a segítségével kisebb adagokat jutathatunk be a szervezetünkbe és még ha nem is kezdünk el egészségesebben étkezni, akkor is kisebb valószínűséggel jön fel némi nem kívánt pluszkiló.

5 tipp, ami segít elkerülni a stresszevést a home office ideje alatt - 2. kép



2. Alakítsunk ki egy étkezési napirendet

A munkahelyi rendszerünkhöz hasonlóan próbáljunk legalább napi 3 alkalommal előre kijelölt időpntban étkezni. Munka közben részesítsük előnyben a lassan felszívódó nassolnivalókat, a friss zöldségeket és ha mégsem bírnánk ki édesség nélkül heti 1-2 alkalommal engedjünk a csábításnak. Munka közben pedig, igyekezzünk nem a munkaterületünk közelében tartani a rejtett édességeket.

3. Minden nap iktassunk be egy kis testmozgást

A tévé előtt való pihenés és nassolás helyett próbáljunk ki új mozgásformákat. A lakás egyik sarkában alakítsunk ki egy kisebb edzősarkot, amit minden nap legalább 20 percre meglátogatunk. Próbáljuk ki a jógát, a nyújtós gyakorlatokat, de a felülésekkel és a guggolásokkal is remekül formálhatjuk a lakáson belül is az alakunkat. A fárasztó, sokszor nagyobb stresszt ránk róvó munkaidő közbe is nyugodtan ááljunk fel és ha azt érezzük, hogy energiavesztettek vagyunk, akkor tegyük félre egy fél órára a munkánk és foglalkozunk kicsit a testünkkel is.

5 tipp, ami segít elkerülni a stresszevést a home office ideje alatt - 3. kép



4. Ne most akarjuk megváltani a világot

Rengeteg platformon találkozunk nap mint nap azzal a jelenséggel, hogy mindenki az otthon töltött idő alatt tervezi újra az egész életét. Próbáljuk reálisan látni a jelenlegi helyzetünket és még inkább figyeljünk oda arra is, hogy a mentális stabilitásunk ne inogjon meg a tökéletesnek tűnő napi posztok és írások miatt. A közösségi platformok által ránk gyakorolt negatív hatások ezek függvényében még nagyobb elvárásokat és sokszor hamis képeket is hirdetnek, amik plusz frusztrációhoz, stresszevéshez is vezethetnek. Adjunk időt magunknak arra, hogy átáljunk a home office üzemmódra és ne érezzük magunkat kevesebbnek azért, mert nem sikerül azonnal belerázódni az új munkarendbe, nem dolgozunk legalább olyan hatékonyan, mint a munkatársaink között az irodában és fogadjuk el, hogy a jelenlegi helyzet csak egy időszakos változás.

5 tipp, ami segít elkerülni a stresszevést a home office ideje alatt - 4. kép



5. Alakítsunk ki ételpótló szokásokat

Amennyiben hajlamosak vagyunk a stresszevésre mindenképpen fokozottabban kell figyelnünk arra is, hogy a több órán át tartó laptopképernyőt bámuló napi mókuskerékben ne essünk túlzásba és ne együk fel a több hetes tartalékainkat néhány napon belül. Az emberek nagy része ráadásul, a plusz kalóriák bevitelével valamilyen érzelmi töltetű hiányt próbálnak kielégíteni, így egy tábla csoki megevése helyett hívjuk fel inkább napközben a nagymamánkat, a legjobb barátnőnket vagy az egyik munkatársunkat, akivel a délelőtti kávészünetet szoktuk meetingszerűen megtartani a szokásos munkahelyi menetrend szerint.
 
1 hozzászólás

Gucci • Messiás #1 • 6 hónapja, 1 hete és 3 napja

Amióta itthon vagyok sokkal többet eszem. Unatkozom sokszor és megyek a hűtőhöz. De azért igyekszem tornázni is.