23 ℃Tiszta idő
2017. augusztus 21., hétfő • Sámuel, Hajna

Tévhitek a nyári vitaminpótlásról

Mariann , 2017. június 11.
Számtalan tévhit kering a köztudatban a nyári vitaminpótlással kapcsolatban, amiket ha komolyan veszünk, nem teszünk jót a szervezetünknek és ez hamar meg fog látszódni rajtunk. Mai cikkünkben eláruljuk az igazságot a vitaminpótlásról.
Ne maradj le semmiről! Kövess minket Facebookon is!
 


Sajnos rengetegen hiszik azt, hogy a szervezetnek csupán ősszel és télen van szüksége vitaminokra, azonban ez nagy tévedés. A szervezetnek folyamatosan szüksége van például B-vitaminokra, C-vitaminra vagy biotinra (azaz H-vitaminra), melyek valamilyen anyagcserében közreműködő enzim alkotóeleme, úgynevezett kofaktora. Ennek megfelelően vitaminigényünkre nagyobb hatással van anyagcserénk, mint az időjárás.

Szász Máté a Scitec Nutrition szakértője elárulta:

Sajnos még mindig nagyon sokan gondolják azt, hogy vitaminpótlásra a szervezetnek kizárólag télen van szüksége, hiszen egyedül az immunrendszer támogatásában, a megfázásos betegségek megelőzésében van szerepük. Ez olyan, mintha azt gondolnánk, hogy nyáron nem kell foglalkoznunk az anyagcserénkkel, a bőrünk szépségével vagy éppen a sejtjeink regenerálódásával. Ugyanis a vitaminok többsége nem közvetlenül az immunrendszert támogatja, hanem a szervezet egészséges működésének nélkülözhetetlen részei.

Milyen vitaminokra van szükségünk ilyenkor, és miért?

C-vitamin: az egyik legismertebb vitamin, ami nem csak a betegségek megelőzésében segíthet, de az anyagcsere folyamatokban résztvevő enzimek alkotóeleme is. Ilyen folyamat például a kollagén termelés, aminek bőrünk feszességét köszönhetjük.

D-vitamin: bár nyáron sokat süt a nap, mégis kevés ér bennünket. Hogy miért? Egy ember átlagosan napi 8-10 órát tölt munkahelyén, ahol nem éri napfény. Csupán a hétvégén vagy a nyaralás során, éppen ezért pótolni kell mg nyáron is a D-vitamint.

Tévhitek a nyári vitaminpótlásról - 2. kép

Fehérje: nyáron többet mozgunk, sportolunk, ezáltal több fehérjére van szüksége szervezetünknek. Szász Máté szerint:

Ha valaki rendszeresen mozog, szervezetének megnövekszik a fehérjeszükséglete, izmai csak úgy tudnak megfelelően épülni, regenerálódni, ha több fehérjét visz be. Mivel a mindennapi táplálkozással roppant nehéz fedezni a szervezet megnövekedett fehérjeigényét, ezért jó minőségű fehérjeporokkal, proteinturmixokkal érdemes kiegészíteni a szükséges mennyiséget.

Ezek mellett pedig ásványi anyagokra is szüksége van a szervezetnek, hiszen a nagy melegben többet izzad az ember, aminek köszönhetően jelentős mennyiségű nátrium-, kálium-, magnézium, cink,- és egyéb nyomelemet veszíthetünk.

Ha nyáron is egészségesek szeretnénk maradni, akkor mindenképpen érdemes multivitamint szedni, valamint vitaminokat, hogy a szervezet vitaminszükséglete a megfelelő legyen.
 
2 hozzászólás

regeena • Pipi #2 • 2 hónapja, 2 hete

Ez egy nagyon jó cikk. Sok ember elolvashatná. Nem lennének annyira depisek sem az emberek ha elég vitamint szednének.

Mirjam • Messiás #1 • 2 hónapja, 2 hete

Erre nem is gondoltam, hogy nyáron is kéne vitamint szedni.