Stressz? 5+1 hétköznapi tevékenység, ami neked is segít leküzdeni

Brauny , 2019. szeptember 15.
A stressz mára mindennapjaink részévé vált. Aki nem tudja leküzdeni, hovatovább nem tanulja meg leküzdeni, az könnyedén elbukik a szürkeségben, ezáltal megbetegszik vagy olyan lelki problémái alakulnak ki, melyek terheit utána egy életen át hurcolhatja. Sokaknak talán meglepő lehet, de a stressz ellen teljesen hétköznapi dolgokkal és tevékenységekkel is fel lehet lépni, az alábbiakban pedig összegyűjtöttünk néhányat, amit neked is érdemes lehet elsajátítanod.
Ne maradj le semmiről! Kövess minket Facebookon is!
 


1. Meditáció

A meditáció tudományának elsajátítását kötelezővé kellene tenni a modern korban, aminek az oka leginkább az, hogy ennek a nyugodt lelkiállapotnak az elérése rengeteget segít a lelki terhek leadásában, legyen az akár stressz, akár szorongás. A meditálás rendkívül pozitív hatással van a lelkünk mellett az agyunkra is, amit tudományos kutatások igazolnak, pláne néhány speciális légzőgyakorlat társaságában.

Stressz? 5+1 hétköznapi tevékenység, ami neked is segít leküzdeni - 2. kép

2. Legalább hétvégére kapcsold ki a telefont

Sokan azért nem tudnak elszakadni a stressztől, mert képtelenek elszakadni a pergős hétköznapoktól, a munkától, ami gyakorlatilag egyet jelent a lassú öngyilkossággal - hangozzék ez bármilyen meredeken is. Ha meg akarunk szabadulni a feszültségtől, akkor legalább szombaton és vasárnap kapcsoljuk ki a telefont, hanyagoljuk az internetet, minden megvár hétfőn is.

3. Carpe diem

Azaz élj a mának. Rengetegen azért stresszelnek, mert nem az aktuális feladat elvégzésére koncentrálnak, hanem már azon izgulnak, hogy miként fogják megoldani a következő akadályt. Kit érdekel? Az majd akkor lesz fontos, addig azonban élj a jelenben, és ne akarj többet vállalni, mint amennyit muszáj, vagy amennyit feltétlenül el kell végezni. Rengeteg stressztől kímélheted meg így magadat!

4. A zene hatalma

Teljesen mindegy, hogy milyen zene, szintén tudományos kutatások igazolják, hogy a hangulatunkhoz és ízlésünkhöz leginkább illeszkedő zenék hallgatása kifejezetten pozitív hatást gyakorolhat stressz-szintünkre. Ha nyugalom kell, hallgassunk nyugisabb dallamokat, ha zúzni támad kedvünk, akkor jöjjön a zúzás, a lényeg, hogy mindig szabadítson fel minket a muzsika.

Stressz? 5+1 hétköznapi tevékenység, ami neked is segít leküzdeni - 3. kép

5. Legyen egy jó hobbid

Mert a hobbi az, amit szívesen csinál az ember, és ami képes kizökkenteni a mindennapokban is a rutinból, a szürkeségből. Az ideális elfoglaltság a legjobb ahhoz, hogy elfelejtsük a főnököt, a munkatársat, a tarthatatlan határidőket vagy bármi más kellemetlenséget, ami a munkánkhoz köt minket.

+1. A mozgás mindennél fontosabb

A stressz minden esetben egyet jelent a feszültséggel, melyet a legjobban mozgással oldhatunk fel, vagyis mindennél fontosabb a stresszmentes élethez a rendszeres sport, vagy legalább valami alapvető mozgásforma folyamatos gyakorlása. Ez lehet egyszerű kerékpározás is minden nap a munkába, de akár edzőterem is, a lényeg, hogy szeressük csinálni.
 
1 hozzászólás

Carrie • Megszállott #1 • 1 hónapja, 1 hete

Nekem a futás és a zene segít.