8 ℃Eső előfordulhat
2017. november 19., vasárnap • Erzsébet

Minden, amit tudnod kell a Street Workoutról!

Mariann , 2017. szeptember 11.
Manapság egyre nagyobb teret hódít az úgynevezett utcai edzés, avagy a Street Workout, melynek lényege, hogy saját testünk súlyával végzünk különböző erősítő edzéseket. Hogy miért is annyira jó ez az edzés forma? Hol vannak a legjobb felnőtt játszóterek? Ma minden kérdésre megpróbálunk válaszolni alábbi cikkünkben.
Ne maradj le semmiről! Kövess minket Facebookon is!
 


Mi az a Street Workout?

Ennek az edzésformának a lényege, hogy különböző "játszótereken" saját testsúllyal végzünk egyszerű, de annál hatékonyabb feladatokat. Ezt a mozgásformát szinte bármilyen korban lehet végezni, így például az idősebbek is bátran kimozdulhatnak a szabadba és elvégezhetnek néhány egyszerűbb gyakorlatot. Több hazai önkormányzat is telepített már kisebb-nagyobb Street Workout parkokat városába, hogy ezzel is ösztönözze a lakosságot az egészséges életmódra.

Street Workout Park

Street Workout Park


Mit találhatunk egy Street Workout parkban?

Első sorban különböző "rudakat", állványokat találhatunk ezeken a felnőtt játszótereken, ahol húzódzkodó vagy tolódzkodó mozgásformákat végezhetünk, de sok helyen egyéb, az edzőtermekben ismert padokkal és gépekkel is találkozhatunk. Ilyen például a forgó hasizom-erősítő gép, mellyel a hasizmokat lehet jól megmozgatni, de erre szolgál például a ferde haspad is, melyen felüléseket végezhetünk vagy más hasizom erősítő és nyújtó gyakorlatokat.

Kezünket is edzhetjük.

Kezünket is edzhetjük.


Nagyszerű kardióedzést végezhetünk például a sífutó vagy más néven kültéri elliptikus gépeken, mellyel a test teljes izomzatának 90%-a átdolgozható. Ezt a gépet bátran ajánljuk az idősebb korosztály számára is, ugyanis nem terheli túlzottan a térdízületeket.

Hasizmainkat a ferde haspadon dolgozhatjuk meg.

Hasizmainkat a ferde haspadon dolgozhatjuk meg.


Miért érdemes ezt az edzésformát választani?

Elsősorban azért, mert teljesen ingyen van. A Street Workout parkok országszerte teljesen díjmentesen használhatóak, szinte egész nap. Kevés parkot zárnak be estére, de ahol nincs megoldva a közvilágítás, ott nagy valószínűséggel nem lesz nyitva a park sötétedés után.

A legjobb ha párban vagy többen összeálltok és együtt mentek edzeni a szabad levegőre, így jobban motiválhatjátok egymást és körökben egymás után tudjátok végezni a feladatokat. Jól összehozza a közösséget és akár új embereket, új barátokat is lehet szerezni egy-egy edzés során.

Forgó hasizom-erősítő géppel is dolgozhatunk.

Forgó hasizom-erősítő géppel is dolgozhatunk.


Ősszel különösen kellemes a szabadban mozogni, ilyenkor már nincs nagy forróság és nem fogsz annyira megizzadni egy-egy edzés után. A szabad levegőn vagy, nem egy légkondicionált mesterséges teremben, ahol esetleg kellemetlenül érezheted magad.

Jól kombinálható például futással. Az Adidas Runners Budapest két kiváló edzője, Darabos Balázs és Kiss Áron elmondták:

Sajnos az ülő életmódból és a helytelen tartásból fakadóan az emberek nagy részének izmai nem optimálisan, nem hatékonyan működnek. Túlműködő és alulműködő izmaink pedig nem támogatják hosszútávon a sérülésmentes sportolást. Mint a jó ház, itt is az alapokkal kell kezdenünk, vagyis a törzsizmok megerősítésével, mely a stabilizáló szerepet tölti be a mozgatórendszerünkben.


Általánosságban a boka, csípő és a vállöv mozgástartományára, a törzs és térdek stabilitására érdemes koncentrálnunk. Ez lesz az alapja bármilyen jellegű láberőt is fejlesztő programnak. Hiszünk abban, hogy egy mozgást csak akkor érdemes ellenállással terhelni, ha már anélkül készségszinten megy. Kedveljük az egylábas, egyoldalas gyakorlatokat, mivel futás közben nem jellemző, hogy a két láb egyidőben legyen a talajon. A farizmok mindenképpen kiemelt célpontot jelentenek, elsősorban nem esztétikai megfontolásból.

A futóedzések közé is érdemes beilleszteni egy kis street workout erősítő edzést, de a legjobb ha például futás után végezzük ezeket a gyakorlatokat. Előbb-utóbb mozgásunkban is érezni fogjuk a fejlődést, melyet az erőnléti edzéseknek is köszönhetünk majd.

Mire van szükség egy street workout edzésen?

Egy kisebb törölköző sosem baj ha van nálunk, ha esetleg jobban megizzadunk, valamint egy kis vizes palack, hogy folyamatosan hidratáljuk magunkat az edzés során. Mivel egyre hűvösebbek a napok, így egy hosszabb funkcionális sportnadrágot ajánlunk felvenni, illetve megfelelő felsőt, ami elvezeti a felesleges nedvességet és bőrünket szárazon tartja.

Kardióban az elliptikus gép segít.

Kardióban az elliptikus gép segít.


Ha a futást és az edzést szeretnénk összekötni, akkor mindenképpen válasszunk megfelelő cipőt. Az adidas PureBOOST X ATR futócipő nem csak aszfalton tökéletes választás, hanem akár edzőterembe és természetesen egy jó kis Street Workoutra. A cipő nagyon könnyű, ráadásul az UltraBoost-hoz hasonlóan a középtalpat végig boost anyaggal töltötték meg, ami segít először összegyűjteni, majd visszaadni az energiát a lábakba futás közben.

adidas PUREBoost X ATR futócipő

adidas PUREBoost X ATR futócipő


A futócipő megerősített és téliesített ATR (all-terrain) talppal rendelkezik, mely jobban tapad és minden terepen jól alkalmazkodik a környezethez. A sarok része enyhén merevített, aminek köszönhetően jól megtámasztja a bokát. Nagyon kényelmes viselni, főleg ha valakinek alacsony a lábfeje. Ha magasabb lábfejed van, akkor érdemes egy számmal nagyobb cipőt vásárolni a modellből. A felső rész szinte teljesen varrásmentes és még fényvisszaverő részek is találhatóak a cipőn.


Szuper kényelmes cipő futáshoz és edzéshez

Szuper kényelmes cipő futáshoz és edzéshez


Ha Neked is megtetszett ez az újfajta edzés, akkor próbáld ki valamelyik budapesti vagy vidéki Street Workout parkot. A neten rengeteg helyen találsz edzésterveket is, de ellesheted másoktól is a különböző gyakorlatokat. A lényeg, hogy lépésről lépésre haladj, ne terheld meg ízületeidet hirtelen ha kezdő sportoló vagy.


A cikk létrejöttét az adidas támogatta!
 
4 hozzászólás

Sonci • Messiás #4 • 2 hónapja, 1 hete és 4 napja

Huu de tetszik ez a cipő.
Egyébként tök jók ezek a parkok csak van ahol kevés az eszköz és nem könnyű ott edzeni. Nekünk is a közelben van egy, de nem túl jó, így Margitszigetre szoktam menni. Az tök jó.

debbie • Csirke #3 • 2 hónapja, 1 hete és 5 napja

Pont nemrégiben vettem észre, hogy nálunk is van ilyen park. Hasonló gépek vannak nálunk is. Ki fogom őket próbálni, ha már ingyen van. Köszi a cikket.

Minoni • Polihisztor #2 • 2 hónapja, 1 hete és 5 napja

Nagyszerű cikk, rengeteg hasznos információval! Köszönjük!

Carrie • Megszállott #1 • 2 hónapja, 1 hete és 5 napja

Jobban szeretek edzőterembe járni, ott letudok tusolni, meg át tudok öltözni is, de mondjuk aki nem akar költeni ilyenre, annak tutira jó hely ez is.
A cipő meg csini.