0 ℃Tiszta idő
2020. március 29., vasárnap • Auguszta

Jó hatással van szervezetünkre a reggeli előtti testmozgás

Brauny , 2013. december 02.
Mozgásszakértők szerint számtalan előnye és pozitív hatása van annak, ha nem a délutáni vagy az esti órákban, hanem inkább még a reggeli előtt, az ébredést követően mozgatjuk meg testünket. Ennek köszönhetően ugyanis a zsírégetés fokozatosabbá válik, ami segít megelőzni az elhízást.
Ne maradj le semmiről! Kövess minket Facebookon is!
 


Fontos, hogy nem kell már mindjárt az ébredést követően elhasználni minden energiánkat, elegendő lesz, ha egyszerű fitnesz gyakorlatok segítségével egy aktív, legalább húsz percen át tartó tornát dolgozunk ki magunknak. Amennyiben minden reggel becsületesen letornázzuk azt a húsz percet, garantáltan megszabadulhatunk néhány felesleges kilótól, mindemellett pedig segít frissebben indítani napot és az elhízást is képes gátolni.

Hogy miért pont a reggeli előtt? A válasz nagyon egyszerű! Az éjszakai alvás során bizonyított tény, hogy szervezetünk glikogén-készlete teljesen kimerül, így még a legenyhébb tornagyakorlatok alkalmazásával is a szénhidrátokat kezdi el felemészteni a testünk és nem a sejtekben megtalálható cukrot.

Hogy milyen előnyei vannak még a reggeli előtti testmozgásnak? Többek között például az, hogy alacsonyabbá válik a vércukorszintünk, amelynek következtében előbb fog megindulni a nap folyamán a zsírégetés, az emésztés pedig könnyeddé válik. Amennyiben éhgyomorra kezdjük meg a könnyed fitneszgyakorlatokat, úgy testünk a már lerakódott zsírkészletből szabadít fel energiát, tehát a testmozgással rögtön leadhatunk néhány grammot minden reggel.

A korai testedzésnek az előnye az is, hogy nem szükséges bemelegítenünk hozzá, hiszen a zsírégetés abban a pillanatban elkezdődik, ahogy nekiláttunk a gyakorlatoknak. Elég tehát minden nap fél órával korábban kelni ahhoz, hogy reggeli előtti mozgással jó alakunk legyen és fittebben induljon minden reggel.
 
10 hozzászólás

Réka • Csirke #10 • 6 éve, 10 hónapja és 9 napja

érdemes lenne kipróbálnom, így z ünnepek előtt

simply red • Csirke #9 • 6 éve, 10 hónapja és 11 napja

Én évek óta rendszeresen biciklizek és a lépcsőzőgépet is taposom olykor-olykor Sokkal fittebb és jobb kedvű vagyok a mozgástól és "kortalanná" tesz

Kanover • Kiscsibe #8 • 6 éve, 10 hónapja és 11 napja

Én a kislányom születése előtt is rendszeresen jártam reggelente futni!Mindig fokozatosan,először csak pár perc,majd minden reggel többet!A terhesség és a szülés utáni 1 év kimaradt,de utána folytattam!Minden körülmények között kell időt szakítania az embernek magára!Sokkal energikusabb vagyok és újult erővel nézek szembe a napi problémákkal!Én csak ajánlom!

vodor48 • Csirke #7 • 6 éve, 10 hónapja és 11 napja

Nagyon igaz. Reggeli előtt egy 5-10 perces futás és olyan, mintha kicseréltek volna. Nincs napközbeni fáradság, energikus vagy és csak csodálkozol, hogy mitől van.
Próbáljatok időt szakítani rá, jót tesz.

Móni • Überbrutál #6 • 6 éve, 10 hónapja és 12 napja

Reggeli után szoktam inkább mozogni, úgy gondoltam jobb lemozogni a kaját...

Sandy • Messiás #5 • 6 éve, 10 hónapja és 12 napja

Linda írta:
jó lenne reggeli előtt mozogni, de nincs időm és lusta is vagyok hozzá
Ezzel nem vagy egyedül, mert én detto.

Linda • Polihisztor #4 • 6 éve, 10 hónapja és 12 napja

jó lenne reggeli előtt mozogni, de nincs időm és lusta is vagyok hozzá

Sonci • Messiás #3 • 6 éve, 10 hónapja és 12 napja

Nem szeretek futni...

mokus84 • Überbrutál #2 • 6 éve, 10 hónapja és 12 napja

Nincs is jobb napindító mint egy pár perces futás. Egész nap friss tőle az ember!

moni1294 • Überbrutál #1 • 6 éve, 10 hónapja és 12 napja

Sajnos nincs rá időm...