2019. május 20., hétfő • Bernát, Felícia

Ezzel az 5 vitaminnal garantáltan elkergetheted a tavaszi fáradtságot

Brauny , 2016. március 09.
Egy rendkívül enyhe tél után kíméletlenül beköszöntött a tavasz, ami a feltöltődés, az újjászületés időszaka, hiszen a leghidegebb hónapokban szervezetünk vitaminkészlete teljesen kimerül. Ez idézi elő bennünk az úgynevezett tavaszi fáradtságot, amelyet egyszerű vitaminpótlással könnyedén elkerülhetünk és kezelhetünk. Hogy mégis milyen vitaminokat kell pótolnunk ehhez? Lássuk!



Ezzel az 5 vitaminnal garantáltan elkergetheted a tavaszi fáradtságot - 2. kép

1. D-vitamin

Az emberek jelentős részénél tavaszra súlyos D-vitamin hiány alakul ki, mert a téli időszakban alig süt a nap, és ha süt is, a többség inkább a meleg lakásban tartózkodik. Emiatt már a leghidegebb évszakban is fontos a D-vitamin pótlása, de tavasszal ez különösen nagyon fontos, és nem csak csontjaink-, hanem immunrendszerünk védelmében is. A tabletták mellett természetes formában is sok D-vitamint vihetünk be szervezetünkbe, így a halak, a tenger gyümölcsei, a tejtermékek legjava, a máj és a tojássárgája például mind idesorolhatók.

2. E-vitamin

Az E-vitamin az egyik legerősebb antioxidáns, amelynek hiánya idő előtti öregedéshez és ráncosodáshoz vezethet, de megfelelően változatos étrend, valamint sok növényi olaj fogyasztása képes megelőzni a problémát. Az E-vitamin szintén fontos immunrendszerünk védelméhez, és amennyiben természetesen szeretnénk bevinni szervezetünkbe, együnk sok hüvelyest, diót, mandulát, mogyorót, spenótot és napraforgómagot.

3. K-vitamin

A K-vitamin valamiért méltatlanul kevés figyelmet kap az emberek részéről, márpedig ez nagyon fontos a vérképződéshez szükséges fehérjékhez, de segíti a máj méregtelenítő folyamatait, sőt a csontok felépítéséhez is fontos. Nem raktározódik sokáig, így tavaszra ebből is rendre hiány alakul ki bennünk. Főként zöld leveles zöldségekben, káposztában, brokkoliban, spenótban, parajban, valamint tejtermékekben találhatunk belőle nagyon sokat.

Ezzel az 5 vitaminnal garantáltan elkergetheted a tavaszi fáradtságot - 3. kép


4. B6-vitamin

A B6-vitamin az aminosavak és a zsírsavak anyagcseréjéhez járul hozzá, hiánya pedig megnöveli a szív- és érrendszeri betegségek kockázatát, de az idegrendszerre is nagy befolyást gyakorol, így álmatlanságot, depressziót vagy fáradtságot idézhet elő. Nagyon sok található benne az összes húsételben, főként a pulyka-, borjú- és sertéshúsban, de a búzakorpa, a karfiol, a banán, a zeller, a spárga, a paprika és a gomba is tartalmazza.

5. C-vitamin

A C-vitaminra mindig szüksége van az emberi szervezetnek, de főként tavaszra nagyon sokan hiányt szenvednek belőle. Szinte minden életfunkciónkhoz és életfolyamatunkhoz elengedhetetlen, hatását az egész testünkön érezhetjük, és mivel nem tudjuk túladagolni, ezért kis túlzással tömhetjük is magunkba. A legjobb C-vitamin forrás a homoktövis, a csipkebogyó és a bodzabogyó, de a kiviben és a paprikában is rengeteg található benne, miközben az összes zöldségben és gyümölcsben egyaránt fellelhetjük.

Ha minden vitamint szeretnél együtt, akkor érdemes a BioTechUSA One a Day táplálékkiegészítőt beszerezni, hiszen minden fontos vitamint tartalmaz, amire a szervezetnek szüksége van.
 
4 hozzászólás

leoni • Messiás #4 • 3 éve, 5 hónapja és 18 napja

One a dayt használok. Már múltkor olvastam róla nálatok és nagyon bevált. Nem voltam beteg és tényleg rengeteg vitamin van benne.

Minoni • Polihisztor #3 • 3 éve, 5 hónapja és 18 napja

Engem a munka befolyásol de azért szoktam valamilyen multivitamint használni.

kpal • Nagymester #2 • 3 éve, 5 hónapja és 18 napja

Nekem mindig van 1-2 hét amikor délután szinte elalszok.

Móni • Überbrutál #1 • 3 éve, 5 hónapja és 19 napja

Nem vagyok egy nagy tavaszi fáradtságos ember.