2018. szeptember 19., szerda • Vilhelmina

5 természetes étvágycsökkentő

Brauny , 2018. szeptember 16.
A fogyókúrák és a diéták betartása és követése soha nem egyszerű, rengetegen elbuknak a próbálkozásba, hiszen megmarad az étvágyuk, sőt mi több, sok esetben még nagyobb is lesz, mint korábban. Éppen ezért most elhatároztuk, hogy egy kicsit másképpen közelítünk a fogyás témájához, ezáltal összegyűjtöttünk öt olyan természetes étvágycsökkentőt, amit akár diéta, akár normál táplálkozás mellett alkalmazhatunk, ha fogyni szeretnénk. Lássuk, melyek ezek!
Ne maradj le semmiről! Kövess minket Facebookon is!
 


1. Citromos víz

A vízfogyasztás önmagában is az egyik legjobb módszer abban az esetben, ha késleltetni akarjuk étkezéseinket, vagy szeretnénk elkerülni gyomrunk megkordulását. Sok esetben például akkor is éhesnek érezzük magunkat, ha egyébként csak szomjasak vagyunk, így a citromos víz rendszeres fogyasztása - frissen facsart citromból persze - annyi rostot tartalmaz majd, hogy a gyomrunkat kitöltő vízmennyiség mellett órákig is kibírjuk étkezés nélkül. A helyzetet pedig tovább javíthatjuk, ha a citrom mellé más gyümölcsöket is pakolunk a vízbe, különösen ajánlott például a bogyósok alkalmazása.

5 természetes étvágycsökkentő - 2. kép

2. Alma


Az alma az egyik legjobb csodagyümölcs abban az esetben, ha fogyni akarunk, és mindemellett folyamatosan gyötör minket az éhség. Ennek az oka nem más, minthogy rengeteg víz és rostanyag, hovatovább energia található benne, de kalória már kevés. Egy almával garantáltan órákra elűzhetjük az éhséget úgy, hogy közben a gyümölcs segíti az emésztésünket, támogatja bélflóránkat, hovatovább méregteleníti is szervezetünket, a rengeteg vitaminról és egyéb ásványi anyagokról nem is beszélve.

3. Burgonya

A burgonyát bár sokan zsírban vagy olajban sütik meg - ami fogyókúrás szempontból nem a legjobb alternatíva -, ellenben főzve meglepően kevés kalória található így benne, hovatovább egyetlen krumpli elfogyasztásával úgy megtölthetjük a gyomrunkat, hogy egy ideig garantáltan nem gondolunk majd az ételre. Ha mindez nem lenne elég, ráadásként még egy sor vitamin és ásványi anyag is megtalálható benne, ami egészségünk szempontjából sem utolsó dolog.

5 természetes étvágycsökkentő - 3. kép

4. Tofu


Bár a tofut még nem ismerik itthon túl sokan, márpedig a szójasajt - ami elképesztően gazdag fehérjében - rengeteg energiát tartalmaz, ezáltal minimális kalóriabevitellel órákig nem érezzük majd szükségét az étkezésnek. Sütve, grillezve - gyakorlatilag teljesen mindegy az elkészítési módja, és nem árt tudni azt sem, hogy koleszterinmentes fehérjeforrásról van szó, ami nagyon ritka az ételek között.

5. Gersli

A gersli bár egy hagyományos magyar étel, mégis meglepően kevesen teszik asztalra, márpedig ez a szuper gabonaféle - gyakorlatilag hántolt árpáról van szó - egyszerű főzéssel hihetetlenül értékes, teljes kiőrlésű alapanyagokat tud juttatni a szervezetünkbe, és a zabhoz hasonló formában teljesen elnyomja az éhségünket. Nagy előnye még, hogy önmagában és köretként egyaránt jó megoldás, miközben kalóriatartalma is elhanyagolható.
 
nincs még hozzászólás