21 °Ctiszta égbolt
2020. július 05., vasárnap • Emese, Sarolta

5 kozmetikai marketingfogás, aminek nem érdemes bedőlni

Szofi Kakuk , 2020. június 27.
A kozmetikumok között laikusként nagyon nehéz néha eligazodni, de ennek ellenére is érdemes némi tudást a témában mégis elsajátítani, ha a bőrünket és a pénztárcánkat is óvni szeretnénk. A vásárlói voks megnyeréséért cserébe, a legtöbbször csak jól csengő ígéreteket kínálnak a márkák és cseppet sem azok a termékek kapnak nagyobb reklámfelületeket, amelyek valóban, a bennük lévő hatóanyagok miatt emelkednek ki a tömegből. A következőkben 5 olyan marketingfogásról rántjuk le a leplet, amiket ajánlott figyelembe venni, amikor úgy döntünk, hogy újabb krémeket és szérumokat szeretnénk vásárolni, annak reményében, hogy néhány üvegnyi fiola, majd eltünteti a hosszú évek alatt elhanyagolt és rosszul kezelt bőrünket.
Ne maradj le semmiről! Kövess minket Facebookon is!
 


Nincs szükség külön nappali és éjszakai krémre

Az arckrémek esetében egyáltalán nem az számít, hogy milyen címke van a tégelyre nyomtatva. A külön nappali és éjszakai krémként nevezett termékek összetevője, a legtöbb esetben ugyanolyan, maximum csak formulában különböznek egymástól. Az éjszakai változat így, egy zsírosabb textúrát kap, míg a reggeli arckrém egy könnyed, vizesebb bázist. Arckrémválasztásnál az irritált összetevőktől mentes, könnyed, tubusos krémek a hatékonyak, amikben több bőrvédő összetevő is megtalálható, mint például a ceramidok.

A szemránckrémek

Az egyik legkevésbé ismert marketingfogások egyike, a szemránckrémek körül tetőzik. A legtöbb esetben a vásárló úgy hiszi, hogy szüksége van külön egy átlagban 15 ml-res krémet megvennie, holott ezek a szemkrémek az ugyanolyan termékcsaládba tartozó arckrémek árának sokszor a dupláját adják duplázott hatékonyság nélkül. Nagyon kevés márka gyárt ténylegesen ütős, szemre való termékeket, amelyek abban az esetben működnek igazán, ha magas arányban tartalmaznak anti-aging összetevőket, mint például a retinol vagy a peptidek.

5 kozmetikai marketingfogás, aminek nem érdemes bedőlni - 2. kép



Ne csak egy terméket vegyél, egy egész termékcsaládot!

A kozmetikai cégek esetében csak igen kis arányban állja meg a helyét ez a kijelentés. A termékcsaládok jobb esetben bizonyos problémamegoldó jelleggel jönnek létre a márkákon belül, de még így sem biztos, hogy ha éppen egy aknés bőrrel küzd az ember, a legjobb az, ha a lemosótól kezdve egészen a szérumokon és a problémakezelő krémeken át, mindent egy bizonyos márka repertoárjából választ ki. Ebben az esetben is a legjobb az, ha tisztában vagyunk a bőrtípusunkkal, a problémával, amit orvosulni szeretnénk és célzott kezelésként igyekszünk az összetevőlisták alapján kiválasztani a leghatékonyabbnak tűnő termékeket.

Ne feltétlen döntsünk a natúrkozmetikumok mellett

A kozmetikumok esetében tisztázni kell azt, hogy számos növényi kivonat, még ha a marketing és a szép ígéretek miatt tényleg olyan jól is hangzanak hatásukban, egyáltalán nem kompatibilisek hosszútávon a bőrrel. A növényi kivonatok egy csoportja okozhat allergiát, hosszú évek használata után enyhe rosaceát, de túlérzékenységet is. Az illóolajokra szintén ugyanez igaz. Természetesen, ez nem azt jelenti, hogy minden esetben kerülni kell a növényi összetevőket, de néhány allergizáló változatát érdemes kihagyni a bőrápolási rutinunkból, ha nem szeretnénk a későbbiekben olyan bőrproblémákkal is megküzdeni, amiket ezek az összetevők okoznak. A linalool, a mentol, a citronellol pont ezek sorát erősíti.

5 kozmetikai marketingfogás, aminek nem érdemes bedőlni - 3. kép



Nincs szükség külön férfikozmetikumokra

A férfiak bőre kisebb mértékben valóban elüt a nőkétől, de ez olyan dolgokban nyilvánul meg, minthogy a felső hám vastagabb, nagyobbak a pórusok, ami egyfelől az eltérő hormonháztartás miatt lehetséges. Ezek az eltérések sem indokolják azonban azt, hogy szükség legyen külön férfiaknak legyártott arclemosóra, arckrémre, főleg úgy, hogy a legtöbb ilyen speciálisan férfiak számára kifejlesztett krémek tele vannak irritáló összetevőkkel, alkohollal és parfümmel is. Az erősebb nem arcápolására, majdhogynem ugyanazok a szabályok érvényesek, mint a nőkére, maximum több olyan készítményt érdemes megvásárolni, amik segítik a faggyútermelődés szabályozását.
 
1 hozzászólás

Zita.Péter • Überbrutál #1 • 6 napja és 20 órája

Minden egyes pontjával egyetértek. De hát ilyen a marketing, eladják magukat a cégek.