13 °C
szórványos felhőzet
2024. március 29., péntek
Auguszta

5 kozmetikai marketingfogás, aminek nem érdemes bedőlni

2020. június 27.
18.5151
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Szofi Kakuk profilja, adatai
Szofi Kakuk
A kozmetikumok között laikusként nagyon nehéz néha eligazodni, de ennek ellenére is érdemes némi tudást a témában mégis elsajátítani, ha a bőrünket és a pénztárcánkat is óvni szeretnénk. A vásárlói voks megnyeréséért cserébe, a legtöbbször csak jól csengő ígéreteket kínálnak a márkák és cseppet sem azok a termékek kapnak nagyobb reklámfelületeket, amelyek valóban, a bennük lévő hatóanyagok miatt emelkednek ki a tömegből. A következőkben 5 olyan marketingfogásról rántjuk le a leplet, amiket ajánlott figyelembe venni, amikor úgy döntünk, hogy újabb krémeket és szérumokat szeretnénk vásárolni, annak reményében, hogy néhány üvegnyi fiola, majd eltünteti a hosszú évek alatt elhanyagolt és rosszul kezelt bőrünket.


Nincs szükség külön nappali és éjszakai krémre

Az arckrémek esetében egyáltalán nem az számít, hogy milyen címke van a tégelyre nyomtatva. A külön nappali és éjszakai krémként nevezett termékek összetevője, a legtöbb esetben ugyanolyan, maximum csak formulában különböznek egymástól. Az éjszakai változat így, egy zsírosabb textúrát kap, míg a reggeli arckrém egy könnyed, vizesebb bázist. Arckrémválasztásnál az irritált összetevőktől mentes, könnyed, tubusos krémek a hatékonyak, amikben több bőrvédő összetevő is megtalálható, mint például a ceramidok.

A szemránckrémek

Az egyik legkevésbé ismert marketingfogások egyike, a szemránckrémek körül tetőzik. A legtöbb esetben a vásárló úgy hiszi, hogy szüksége van külön egy átlagban 15 ml-res krémet megvennie, holott ezek a szemkrémek az ugyanolyan termékcsaládba tartozó arckrémek árának sokszor a dupláját adják duplázott hatékonyság nélkül. Nagyon kevés márka gyárt ténylegesen ütős, szemre való termékeket, amelyek abban az esetben működnek igazán, ha magas arányban tartalmaznak anti-aging összetevőket, mint például a retinol vagy a peptidek.

5 kozmetikai marketingfogás, aminek nem érdemes bedőlni - 2. kép



Ne csak egy terméket vegyél, egy egész termékcsaládot!

A kozmetikai cégek esetében csak igen kis arányban állja meg a helyét ez a kijelentés. A termékcsaládok jobb esetben bizonyos problémamegoldó jelleggel jönnek létre a márkákon belül, de még így sem biztos, hogy ha éppen egy aknés bőrrel küzd az ember, a legjobb az, ha a lemosótól kezdve egészen a szérumokon és a problémakezelő krémeken át, mindent egy bizonyos márka repertoárjából választ ki. Ebben az esetben is a legjobb az, ha tisztában vagyunk a bőrtípusunkkal, a problémával, amit orvosulni szeretnénk és célzott kezelésként igyekszünk az összetevőlisták alapján kiválasztani a leghatékonyabbnak tűnő termékeket.

Ne feltétlen döntsünk a natúrkozmetikumok mellett

A kozmetikumok esetében tisztázni kell azt, hogy számos növényi kivonat, még ha a marketing és a szép ígéretek miatt tényleg olyan jól is hangzanak hatásukban, egyáltalán nem kompatibilisek hosszútávon a bőrrel. A növényi kivonatok egy csoportja okozhat allergiát, hosszú évek használata után enyhe rosaceát, de túlérzékenységet is. Az illóolajokra szintén ugyanez igaz. Természetesen, ez nem azt jelenti, hogy minden esetben kerülni kell a növényi összetevőket, de néhány allergizáló változatát érdemes kihagyni a bőrápolási rutinunkból, ha nem szeretnénk a későbbiekben olyan bőrproblémákkal is megküzdeni, amiket ezek az összetevők okoznak. A linalool, a mentol, a citronellol pont ezek sorát erősíti.

5 kozmetikai marketingfogás, aminek nem érdemes bedőlni - 3. kép



Nincs szükség külön férfikozmetikumokra

A férfiak bőre kisebb mértékben valóban elüt a nőkétől, de ez olyan dolgokban nyilvánul meg, minthogy a felső hám vastagabb, nagyobbak a pórusok, ami egyfelől az eltérő hormonháztartás miatt lehetséges. Ezek az eltérések sem indokolják azonban azt, hogy szükség legyen külön férfiaknak legyártott arclemosóra, arckrémre, főleg úgy, hogy a legtöbb ilyen speciálisan férfiak számára kifejlesztett krémek tele vannak irritáló összetevőkkel, alkohollal és parfümmel is. Az erősebb nem arcápolására, majdhogynem ugyanazok a szabályok érvényesek, mint a nőkére, maximum több olyan készítményt érdemes megvásárolni, amik segítik a faggyútermelődés szabályozását.
1 hozzászólás

Zita.Péter

4 éve, 26 napja

Minden egyes pontjával egyetértek. De hát ilyen a marketing, eladják magukat a cégek.

válasz erre