2018. június 21., csütörtök • Alajos, Leila

5+1 tipp, hogy több folyadékot fogyassz

Brauny , 2018. május 27.
A folyadékfogyasztás jelentőségét a múltban számtalan esetben hangsúlyozták már előttünk nagyon sokan, ezáltal biztosan nyilvánvaló, hogy mennyire lényeges minél többet inni. Lehetőleg persze tiszta, szénsavmentes ásványvizet, ami jót tesz anyagcserénknek, immunrendszerünknek és szervezetünk méregtelenítő folyamatainak egyaránt, ezáltal nagyon fontos rávennünk magunkat arra, hogy ha kell, akkor különféle trükkökkel, de minél több vizet igyunk. Ehhez adnánk pár hasznos tanácsot!
Ne maradj le semmiről! Kövess minket Facebookon is!
 


1. Legyen mindig elől az üveg!

Az ivásról könnyű megfeledkezni abban az esetben, ha nem látjuk egész nap az üveget magunk előtt, éppen ezért akár dolgozunk, akár otthon teszünk-veszünk, mindig legyen szem előtt egy palack víz. Amennyiben látjuk, legalább eszünkbe jut, hogy inni kellene, és ha a gondolat adott, már gyorsabban válik cselekedetté.

5+1 tipp, hogy több folyadékot fogyassz - 2. kép

2. Fokozatosan szoktasd hozzá magadat!


A rendszeres vízfogyasztáshoz nem tudjuk egyik napról a másikra hozzászoktatni magunkat, ezáltal rendkívül lényeges lesz a fokozatosság elve. Tűzz ki magad elé kis célokat, ezáltal először csak egy üveg víz legurítása legyen meg minden nap, majd hetente egy-két decivel növeljük a mértéket addig, amíg el nem érjük a napi 3 litert legalább.

3. Állíts be emlékeztetőt a telefonodon!

Ha nem tudjuk szem elé tenni a vizes palackot, de nem akarunk elfeledkezni a rendszeres folyadékbevitelről, jó alternatíva lehet például félóránként beállítani telefonunk emlékeztetőjét. Ha ugyanis csipogni fog a készülék, rögtön tudni fogjuk, hogy kortyolnunk kellene egy kicsit, így könnyebb lesz rászokni a rendszerességre.

4. Valakivel közösen vágj bele a dologba!

Csapatban minden könnyebben megy, ezáltal természetesen a rendszeres vízfogyasztásra való rászokás is. Akár az iskolában, akár a munkahelyen, akár a családban, valakit biztosan találsz, akivel együtt elkezdheted ezt az életmódváltást - mert ez bizony pozitív életmódváltás -, ezáltal egymást figyelmeztetitek majd, hogy mikor kell inni, így biztosan nem maradtok szárazon.

5+1 tipp, hogy több folyadékot fogyassz - 3. kép

5. Fogyassz olyan ételeket!

Nyilván nem arról van szó, hogy együnk sót-sóval, sőt mi több, inkább a sót kerüljük el, amennyire csak lehet, de együnk rostban gazdag ételeket, melyek után a szervezetünk automatikusan kívánni fogja a több vizet. Magyarul nem is kell semminek és senkinek emlékeztetnie rá, a testünk automatikusan figyelmeztet majd minket a vízfogyasztásra.

+1. Használj applikációt!

Ma már számtalan olyan okostelefonos applikáció található minden rendszerre, ami azt a célt szolgálja, hogy kordában tartsa rendszeres vízfogyasztásunkat. Egy megfelelő app emlékeztetőket küld, statisztikákat készít, kijelzi a ténylegesen elfogyasztott vízmennyiséget, sőt akár még érdekességeket is közölhet velünk a vízfogyasztás fontosságáról. Érdemes körülnézni egy jó programért!
 
2 hozzászólás

EszterSzabadkai • Megszállott #2 • 3 hete és 3 napja

Applikációt hazsnáltam egy ideig, de mindig elfelejtettem felírni, hogy mennyit ittam.

Lili • Messiás #1 • 3 hete és 3 napja

Én ízesítem a vizet így sokkal könnyebben lecsúszik. Nem lesz unalmas.