2018. december 12., szerda • Gabriella

5+1 tipp, ha te is gyűlölöd a reggelit!

Brauny , 2018. július 21.
A reggeli a nap legfontosabb étkezése - hallhattunk már korábban sokszor, azonban ennek ellenére is rengetegen vannak, akik kihagyják a nap első táplálkozását, és úgy kezdenek neki a munkának vagy az iskolának. Ez nagy hiba, hiszen a reggelire nemcsak az általános energiaszint fenntartása, hanem egészségünk és testsúlyunk miatt is nagy szükségünk van, így ha te is rendszeresen harcolsz a reggelivel, hadd adjunk pár tippet, amivel könnyebb lehet az első étkezés.
Ne maradj le semmiről! Kövess minket Facebookon is!
 


1. Készítsd fel a gyomrodat!

Nyilvánvaló, hogy ébredés után nem tudunk rögtön legyűrni egy nagy szendvicset, hiszen ez az emberek többségének fizikai képtelenség, éppen ezért apránként kezdjük el tágítani a gyomrot, például hidratálással. Ha megiszunk például egy nagy pohár tiszta vizet - akár kortyolgatva is -, az nemcsak anyagcserénknek és emésztésünknek tesz jót, de garantáltan meghozza majd az étvágyunkat is.

5+1 tipp, ha te is gyűlölöd a reggelit! - 2. kép

2. Egy kis zöld tea is segít!

Az éhgyomorra elfogyasztott zöld tea nemcsak bizonyítottan jótékony hatást gyakorol a szervezetünkre - méregtelenít, gyorsítja az anyagcserét, rákellenes hatással bír -, hanem étvágygerjesztőnek is tökéletes. Nem készíti ki a gyomrot, mint a kávé, ellenben a meleg nedű leérése után rögtön megkívánunk majd valamit. Ráérünk majd ilyenkor kinyitni a hűtőt!

3. Reggelizz kiadósan, de apránként!

Sokan ott rontják el a reggelit, hogy egyszerre akarnak sokat enni, ami reggel tényleg nem egyszerű feladat. A kiadós reggeli lényeges, de kis adagokban is el lehet fogyasztani. Kezdésnek például egy zabkeksz a teához, majd utána jöhet egy főtt tojás, aztán zárásnak egy kis gyümölcs, zabkása vagy valami más nagyobb falat, amit kívánunk.

4. Egy kis mozgás után jön meg az étvágy!

Ha szoktál reggel mozogni - ha nem, akkor itt az ideje nekilátni -, a tornát mindig kezdd el bátran éhgyomorra. Egy kis mozgás ugyanis garantáltan meghozza majd az étvágyunkat, sőt mi több, az anyagcserét is beindítja, ezáltal bátran ehetünk majd fehérjében, szénhidrátban, sőt kalóriában gazdagabb táplálékot is, hiszen az nem valószínű, hogy ezek után lerakódik.

5+1 tipp, ha te is gyűlölöd a reggelit! - 3. kép

5. Készítsd el előre, vagy válassz gyors reggelit!

Sokaknál azért marad ki a reggeli, mert egyszerűen nincs idejük elkészíteni. Ez azonban rossz kifogás, hiszen az első étkezéshez már előző este előkészülhetünk, de vannak tipikusan olyan reggelik, melyek egyetlen perc alatt elkészülnek. Egy zabkásához például csak vizet kell forralni, egy müzli összedobása pedig még addig se tart, tehát az idő ne legyen kifogás soha.

+1. Nem az a lényeg, hogy mit kell enni...

A reggelizés kapcsán sokan nagyon okosak, hogy ezt kell enni, azt kell enni, de valljuk be őszintén, ezek többségét reggel az ember nem kívánja. Ha nem kell a zabkása, de szívesen ennél egy pirítóst, egy melegszendvicset vagy éppen egy rántottát, csak bátran, ezeket is el lehet készíteni egészségesen.
 
1 hozzászólás

EszterSzabadkai • Megszállott #1 • 5 hónapja, 3 napja

Én szeretek reggelizni, bár nem mindig van rá időm meg energiám.