5+1 tévhit az egészséges táplálkozásról

Brauny , 2019. március 20.
Az egészséges táplálkozás az utóbbi évek egyik legfontosabb trendje lett, mely sokak életmódját határozza meg, azonban ami népszerű, ahhoz nagyon sok esetben rengeteg tévhit is tartozik. Ez alól természetesen az egészséges táplálkozás sem jelent kivételt, és mivel sok esetben hajlamosak az emberek valóban elnagyoltan beszélni a téma kapcsán, ezért úgy döntöttünk, hogy összeállítjuk az ide kapcsolódó leggyakoribb és legáltalánosabb tévhiteket, amivel csak találkoztunk mostanában.
Ne maradj le semmiről! Kövess minket Facebookon is!
 


1. A paleo étrend jó

Nem, a paleo étrend nem jó. Az alapötlet talán nem rossz, hogy úgy étkezzünk, mint az egykori vadászó és gyűjtögető emberek, csakhogy azt elfelejtik közölni: ők nem napi 8 órában ültek, hanem napi 12-14 órában keményen dolgoztak, futottak, tettek-vettek, ergo kellett nekik a kalória. Ha tehát azt akarjuk enni, mint egykoron az ősemberek, akkor a mai életmódunk mellett az instant hízást jelent majd.

5+1 tévhit az egészséges táplálkozásról - 2. kép

2. Vonjuk meg magunktól a szénhidrátot

Isten ments! Csökkentsük a mértékét, de jól meg kell válogatni, hogy melyik szénhidrátét. Merthogy többféle van, ezáltal a cukrokat, a finomított szénhidrátokat valóban nem árt mérsékelni, de a teljes kiőrlésű gabonákból származó egészséges szénhidrátok esetében nem szabad. Ugyanúgy a gyümölcsöket és a zöldségeket sem szabad csökkenteni, mert azok is egyfajta szénhidrátok, csak éppen egészségesebbek.

3. Zsírt se együnk

Ez is butaság. Zsírra szüksége van az emberi szervezetnek az optimális működéshez - bizonyos vitaminok is csak zsírban oldódnak -, a lényeg ezen a téren sokkal inkább az, hogy minimalizáljuk a zsírfogyasztást, hovatovább megszűrjük, hogy csak egészséges zsírokat vigyünk be a szervezetünkbe. Vannak például zsírok, melyek elengedhetetlenek, így az omega-3 is rendkívül lényeges egészségünk érdekében.

4. Kerüljük a kávét

Merthogy egészségtelen. Nyilvánvalóan, ha egy vödörrel megiszunk belőle napi szinten. Kutatások igazolják azonban, hogy napi egy-két kávé nem tesz rosszat, inkább jót a szervezetünknek, hiszen segíti az emésztésünket, az anyagcserét, miközben meggátolja például a cukorbetegség, sőt bizonyos ráktípusok kialakulását is.

5+1 tévhit az egészséges táplálkozásról - 3. kép

5. Igyunk sok tejet

Igen, méghozzá bármilyent, lehetőleg növényi és állati eredetűt vegyesen. Az utóbbi időszakban elterjedt nézet, hogy ne igyunk állati eredetű tejet, mert az nem alkalmas emberi fogyasztásra. A kérdés csak az, hogy ha az emberiségnek évezredeken át jót tett a tehéntej vagy a kecsketej, akkor normál mennyiségben miért ne tenne jót most is?

+1. Ha egészségesen eszel, nem leszel beteg

Hazugság. Az egészséges táplálkozással valóban sokkal több értékes vitamint és ásványi anyagot juttatunk a szervezetünkbe, amitől az kiegyensúlyozottabban működik majd, azonban például hiába próbálkozunk, D-vitamint nem tudunk annyit magunkba tömni nyáron, hogy az tél végéig kitartson. Emiatt oda kell figyelnünk arra, hogy legalább a D-vitamint pótoljuk a szervezetünkben.
 
1 hozzászólás

pilótakeksz • Messiás #1 • 1 hónapja, 1 napja

Zsírt kell enni. Rengeteg jó zsír van, amire szüksége van a szervezetnek.