12 ℃Részben felhős
2017. november 22., szerda • Cecília

5+1 táplálkozási tipp, ha hajlamos vagy az aranyérre

Brauny , 2017. október 18.
Az aranyér az egyik legkellemetlenebb civilizációs probléma az emberek között, ami rendszerint összefügg az ülő- és mozgásszegény életmóddal, a helytelen táplálkozással és nem ritkán a sok stresszel is. Azért is nagy probléma, mert megjelenését követően soha nem gyógyul meg végérvényesen - legfeljebb műtéttel, de az sem mindig hatásos -, ezáltal rendszeres időközönként vissza-visszatér. Hogy milyen gyakran, az általában csak rajtunk múlik, és nagyon sokat számít ebben a táplálkozásunk, ezáltal a megfelelő étkezéssel hatásosan felvehetjük a kesztyűt az aranyérrel szemben. Hogy mit kell tennünk hozzá?
Ne maradj le semmiről! Kövess minket Facebookon is!
 


1. Gyorsítsunk az anyagcserén!

Az aranyér oka a legtöbb esetben a szorulás, amit előidézhet az anyagcsere lelassulása, és aminek hatására gyakran napokig nincs székletünk. Ez sokszor megnagyobbodott, túl kemény salakanyagot eredményez, ami irritálhatja, meg is repesztheti az aranyeret. Hogy ezt elkerüljük, gyorsítsuk fel anyagcserénket, és próbáljunk meg elmenni nagyvécére minden egyes nap. A legjobb, ha ez sikerül ugyanabban az időpontban!

5+1 táplálkozási tipp, ha hajlamos vagy az aranyérre - 2. kép

2. Igyunk sok vizet és zöld teát!


Az anyagcsere felgyorsításának egyik módja az, ha megnöveljük a vízfogyasztást. Ebből a célból nagyszerű a zöld tea is, ami ráadásul még méregtelenít is. A sok folyadék azért lényeges még, mert puhítja a székletet, ami alapvető fontosságú abban az esetben, ha szeretnénk elkerülni, hogy az aranyeres panaszaink felerősödjenek vagy visszatérjenek.

3. Kerüljük a sok szénhidrátot!

A sok szénhidrát fogyasztása amúgy sem egészséges, de anyagcserénk gyorsasága és székletünk puhasága szempontjából lényeges, hogy elkerüljük a sok szénhidrátot. Magyarra lefordítva ez annyit jelent, hogy ne együnk sok fehér lisztből készült dolgot, kenyeret, péksüteményt, kelt tésztákat és hasonlókat. Válasszunk helyettük teljes kiőrlésű dolgokat!

4. A zsíros ételek se legyenek a barátaink!

A zsíros ételek szintén nem túl szerencsések, ha gyakran szenvedünk aranyértől. Ez nem jelenti azt, hogy teljesen vonjuk meg magunktól őket, de ha napokig csak pörköltet eszünk pörkölttel, akkor ne lepődjünk meg, ha a plusz kilók mellett megzavarodik az anyagcserénk, és szorulásunk lesz, ami ugyebár nem a legszerencsésebb az aranyér esetében.

5+1 táplálkozási tipp, ha hajlamos vagy az aranyérre - 3. kép

5. A sok rost minden téren előnyös!


A beleket a legnagyobb mértékben az mozgatja meg, ha elegendő rostanyagot fogyasztunk. Ehhez persze hozzátartozik, hogy megfelelően nagy mennyiségű vizet is meg kell innunk ehhez, ergo lényeges sok zöldséget, gyümölcsöt és teljes kiőrlésű dolgokat fogyasztani, amelyek az elegendő folyadékkal egyetemben alaposan beindítják a bélmozgást, puhítják és sikamlóssá teszik a székletet, ami minden téren előnyös.

+1. Ügyeljünk a rendszerességre!

Az tehát már kiderülhetett a fentiekből, hogy az aranyér ellen az egyik legjobb védekezés az, ha gyors az anyagcserénk. Ehhez azonban fontos, hogy a szervezetünk állandóan égessen, vagyis ne nagyobb adagokban és ritkábban, hanem gyakrabban és kevesebbet együnk a fenti pontokat figyelembe véve. Ezzel elérhetjük, hogy súlyos aranyér-betegségünk is elviselhető, élhető maradjon, és egy évben csak néhány alkalommal keserítse meg az életünket.
 
3 hozzászólás

Perec • Hiperaktív #3 • 1 hónapja, 5 napja

Sok zsírosat eszem tuti az a baj.

mokus84 • Überbrutál #2 • 1 hónapja, 6 napja

Szuper cikk, nagy köszönet érte!

Enci • Überbrutál #1 • 1 hónapja, 6 napja

Szerencsére nincs aranyerem de nem tudtam hogy étkezéssel is lehet ellene tenni.