5+1 jel, hogy itt az ideje rendszeresen mozogni

Brauny , 2019. június 23.
A rendszeres testmozgás bár még senkinek sem ártott, a modern emberek között azonban rendkívül gyakori az úgynevezett mozgásszegény életmód, aminek az okait most nem firtatnánk, azt azonban annál inkább, hogy mikor jön el az ideje a váltásnak. Merthogy a mozgásszegény életmód még nem vezetett semmi jóra, így ha te sem mozogsz valami sokat, akkor itt az idő, hogy elszámolj magaddal, és ha az alábbi problémákat vagy tüneteket produkálod, ideje változtatni.
Ne maradj le semmiről! Kövess minket Facebookon is!
 


1. Sokasodnak a kilók!

Bár egy bizonyos kor után teljesen normális, hogy sokasodni kezdenek rajtunk a plusz kilók, azonban ha még bőven a harmincas/negyvenes éveinkben vagyunk, esetleg még fiatalabbak lennénk, de jóval többet mutat alattunk a mérleg, mint kellene, akkor változtassunk. Feltéve, ha nem akarunk betegek lenni, és különféle elhízásból fakadó betegségeket kockáztatni.

5+1 jel, hogy itt az ideje rendszeresen mozogni - 2. kép

2. Alvás után is fáradt vagy!

Papíron 8 órát aludtál, de mégis álmos, fáradt és erőtlen vagy? Nem kell rögtön kétségbe esni, talán csak simán nincs állóképességed, a szervezeted pedig ezzel jelzi, hogy itt az ideje egy kicsit változtatni, és többet mozogni. A rendszeres testmozgással ugyanis nemcsak javíthatunk az alvásminőségünkön, hanem a kipihentség érzetét is jelentősen megnövelhetjük közben.

3. Gyakran érzed magad stresszesnek!

A túl sok stressz hátterében általában a mozgásszegény életmód áll. A mozgás ugyanis bizonyítottan csökkenti a stressz mértékét, ha tehát gyakran érezzük magunkat feszültnek, csak iktassunk be a hét néhány napjára egy-egy edzést, és biztosan jobban bírjuk majd a mindennapok megpróbáltatásait. Sőt mi több, még a depressziót is elűzhetjük!

4. Problémát okoz az éjszaki alvás!

Ha korábban soha nem volt problémánk az éjszakai alvással, illetve az elalvással, akkor elég nagy a valószínűsége annak, hogy a sok stressz kezdi kikészíteni a szervezetünket. Nem kell rögtön megijedni, de fontos megtanulnunk ezt levezetni. A legjobb megoldás, ha rendszeres testmozgást iktatunk a mindennapjainkba, hiszen a mozgásnál jobb stresszcsökkentő még nem született.

5+1 jel, hogy itt az ideje rendszeresen mozogni - 3. kép

5. Már egy kis lépcsőzéstől is kifulladsz!

A sok ülőmunkától, megfelelő mennyiségű mozgás nélkül drasztikusan csökkenhet az állóképességünk. Ha tehát azt tapasztaljuk, hogy már nehézséget okoznak az addig könnyű, mondhatni hétköznapi cselekedetek, mint a lépcsőzés, vagy egy nehezebb szatyorral hazajönni a boltból, akkor feltétlenül állj neki edzeni valamit, mert ha ennyire nem bírja a szervezeted, akkor hamarosan nagyobb gondod is lehet belőle

+1. Mindig csak ennél!

A gyakori éhségérzet számtalan tőről fakadhat, valakinél a stressz, másnál a kitágult gyomor idézi elő, de bármennyire meglepő, kutatások igazolják, hogy ha aktívabb életmódot folytatunk, akkor sokkal könnyebben meg tudjuk tölteni a bendőnket. Hogy mi áll a háttérben, és mi az összefüggés, azt mi sem tudjuk pontosan, de próbáld ki, ezzel sem veszthetsz semmit!
 
nincs még hozzászólás