2018. szeptember 20., csütörtök • Friderika

5+1 hasznos tipp, ha nyáron is sportolsz

Brauny , 2018. június 30.
A nyári időszakot nagyon sokan hajlamosak kihagyni, ha sportolásról és testmozgásról van szó, mert kevesen szeretnek mozgolódni a nagy melegben. Ez nem meglepő, azonban ilyenkor sem szabad lemondani a mozgás örömeiről, ellenben nagyon oda kell figyelni magunkra ahhoz, hogy megfelelő biztonságban tudjuk szervezetünket, illetve a legtöbbet hozzuk ki belőle. Íme pár jó tanács:
Ne maradj le semmiről! Kövess minket Facebookon is!
 


1. A bemelegítésre ilyenkor is figyelj!

Sokan élnek abban a tévhitben, hogy amiért úgyis meleg az idő, izmaink és ízületeink is elég jól be vannak melegedve ahhoz, hogy készen álljanak a sportolásra. Ez részben talán igaz, ellenben a bemelegítés nemcsak ezért kell, hanem például az ínszalagok és az izmok megnyújtása miatt is, ami ha nem történik meg, nagyon könnyen súlyos baleset lehet a vége.

5+1 hasznos tipp, ha nyáron is sportolsz - 2. kép

2. A hidratáció a legfontosabb!


A nyári meleg nagy hátránya, hogy jobban izzadunk, mint hűvösebb környezetben. Ez alapvetően nem probléma, hiszen az izzadás nagyszerű dolog a méregtelenítés tekintetében, ugyanakkor fontos gondoskodnunk a folyadék megfelelő pótlásáról. Ez gyakorlatilag 5-10 percenként akár 2-3 deciliter tiszta víz is lehet, ami elengedhetetlen ahhoz, hogy ájulás vagy energiaveszteség nélkül végigcsináljuk az edzést.

3. A napszúrás előbb jön, mint gondolnád!

Bár nagy kánikulák idején ajánlatos megvárni az edzéssel a nap végét, ugyanakkor ha ezt nem tehetjük meg, ergo a legmelegebb órákban sportolunk, figyeljünk oda a napszúrásra. Ha a fejünkön van egy kényelmes sapka, ami védi azt a közvetlen sugaraktól, illetve arcunkat és szemünket, valamint a tarkónkat is sikerül takarni, nagy gond már nem lehet.

4. A leégés ellen is tegyél!

A napszúrás mellett a napégés is komoly problémát jelenthet a nagy nyári melegben, ami ellen ráadásul a folyamatos izzadás mellett nagyon nehéz védekezni. Vagy folyamatosan megpróbáljuk permetezni a testünket speciális védőpermettel, vagy olyan ruhát választunk, ami a nagy melegben is kellemesen hűvösen tartja testünket, ugyanakkor nem engedi át a napsugarakat.

5+1 hasznos tipp, ha nyáron is sportolsz - 3. kép

5. Vedd figyelembe a teljesítményváltozást!


A meleg alapjaiban is képes megviselni szervezetünket, de mozgás esetén még rosszabb hatást gyakorol teljesítményünkre, tehát nyáron ne is várjunk magunktól ugyanannyit, mint például ősszel vagy télen, hiszen ilyenkor rendszerint rosszabbul teljesítünk. Ennek az oka, hogy a meleg miatt testünknek többet kell dolgoznia mind a hűtés, mind az általános működtetés tekintetében, tehát kevesebb energia marad a tényleges mozgásra.

+1. A bogarak is megkeseríthetik az életedet!

Az izzadás rendkívüli mértékben vonzza a különféle bogarakat, különös tekintettel a szúnyogra vagy a bögölyre, melyek igencsak nagyokat tudnak harapni belénk. Erre nem árt felkészülni, ezáltal befújni magunkat valamilyen rovarriasztóval, ha pedig futni vagy kerékpározni mennénk, akkor egy jó napszemüveg is sokat segíthet abban, hogy a szemünk ne menjen tele rovarokkal.
 
1 hozzászólás

csillucs • Nagymester #1 • 2 hónapja, 3 hete és 5 napja

Bogaraktól megőrülök amikor izzadok és teli lesz vele a fejem.