5+1 gyógynövény, ha igazán jól akarunk aludni

Brauny , 2019. április 13.
A nyugodt és pihentető alvás minden ember életében rendkívül lényeges, azonban ki ezért, ki azért, de gyakran nem képes arra, hogy az éjszakai órákban megfelelő alvásminőséget érjen el. Ilyenkor rengetegen hajlamosak gyógyszerekhez, altatókhoz nyúlni, ami a legtöbbször csak ront a helyzeten, éppen ezért sokan inkább a gyógynövényekben keresik a megfelelő hatást. Hogy melyekkel érdemes próbálkozni az optimális hatás érdekében? Ehhez nyújtunk most egy kis segítséget!
Ne maradj le semmiről! Kövess minket Facebookon is!
 


1. Citromfű

A citromfű az egyik legismertebb természetes nyugtató, ami nagyon enyhe hatásfokkal rendelkezik, éppen ezért hosszabb távon is fogyasztható, sőt kismamák is bátran használhatják ilyen célzattal. Érdemes legkésőbb délután fogyasztani, mert alaposan megkergeti a vizeletet, így lefekvés előtt nem ajánlatos fogyasztani, nehogy felébresszen minket a hólyagunk.

5+1 gyógynövény, ha igazán jól akarunk aludni - 2. kép

2. Levendula

A levendulát is gyakran alkalmazzák gyógyteaként, ha nyugtatásra és az alvásminőség növelésére van szükség. Kellemesen fűszeres íze ugyan sokakat szappanra emlékeztethet, de érdemes élni vele, azonban közvetlenül lefekvés előtt ezt sem szabad fogyasztani. Nagy mennyiségben ugyanis nagyon kellemetlen rémálmokat idézhet elő, hovatovább ez is ismeret enyhe vizelethajtó hatásáról.

3. Macskagyökér

Bár az íze és az illata is rendkívül kellemetlen, a macskagyökér teája azonban egy kis mézzel fogyasztva meglepően ízletes. Egyik legfontosabb alapanyaga a gyógyszeripar enyhébb nyugtatóinak fontos összetevője, ezért nem meglepő, hogy fogyasztásával kellemesen ellazult állapotba kerülhetünk, ami álmatlanság esetén az egyik legfontosabb, hiszen segítségével csökkenthetjük a stressz mértékét, és növeli az alvásminőséget - pláne lefekvés előtt fogyasztva.

4. Orbáncfű

Az orbáncfű is egyike a legfontosabb stresszoldó gyógynövényeknek, ezáltal elengedhetetlen, ha szeretnénk a nyugodt mindennapok mellett pihentetően aludni. Nagy előnye, hogy hangulatjavító hatással is rendelkezik, ezáltal depresszió ellen is hatásos, azonban lényeges vele kapcsolatban, hogy rendkívül erős gyógynövény, ezáltal csak kúraszerűen, megfelelő szünetekkel alkalmazható.

5+1 gyógynövény, ha igazán jól akarunk aludni - 3. kép

5. Komló

Bár a komló alapvetően a sör egyik legfontosabb alapanyagaként van számon tartva, azonban gyógyteaként is egyre többször alkalmazzák, hiszen közismerten segíti az elalvást, hovatovább azt is, hogy jobb alvásminőséget érhessünk el. Ezt a hatását már évszázadokkal ezelőtt felismerték, amikor rájöttek, hogy a komló szárításakor a munkások sokkal álmosabbá váltak, mint normál esetben.

+1. Teakeverék

A fenti összetevőket különféle egyéb gyógynövényekkel keverve rengeteg olyan hatású készítményt kaphatunk, ami ideális lehet ahhoz, hogy megnyugodjunk és kellemesebben alhassunk. Az efféle keverékeket érdemes szakemberrel összeállíttatni, aki jól ért a gyógynövények összetevőihez, ilyen esetekben ugyanis akár a szintetikus altatókat kiváló végeredményt is kaphatunk.
 
nincs még hozzászólás