A szakemberek 21 ezer öt és tizenöt év közötti gyermeket vizsgáltak meg az évek során, és nem találtak semmilyen összefüggést sem azzal kapcsolatban, hogy a közös csalási étkezések hatással lettek volna-e iskolai teljesítményükre, netán javították volna esetleges viselkedési problémáikat. A Boston Egyetem által elvégzett tanulmány szerint a kísérletek nem tudtak összefüggéseket felmutatni a közös családi reggelik, ebédek vagy vacsorák esetén sem a gyermekek olvasási és számolási képességeik, netán magatartásuk között.
Az egyetem munkatársai maguk is megdöbbentek a kapott eredményeken, hiszen hipotéziseik szerint éppen fordított eredményre számítottak. A kutatók fontosnak tartják kiemelni ugyanakkor, hogy ennek ellenére is rendkívül hasznos és a családi összetartást szimbolizálja, valamint segíti, ha hetente legalább néhány alkalommal összegyűlik, és együtt étkezik a család.
Ez ugyanis évszázadokkal ezelőtt egy közösségformáló szertartásból formálódott a modern ember mindennapi cselekményei közé, és bár a felgyorsult, rohanó életmód alaposan megtépázta jelentőségét, a családi kommunikációban elengedhetetlen szerepe van a közös étkezésnek, ami kutatások nélkül is biztosan segíti mentálisan az embereket, főleg a formálódó, fejlődő jellemet, így a gyermekeket.