2018. szeptember 19., szerda • Vilhelmina

Fogyókúra a szülés után: mit szabad és mit nem?

Brauny , 2016. szeptember 07.
A szülés utáni fogyókúra kapcsán rengeteg tévhit kering az emberek között, amelyek között sajnos olyan elképesztő butaságok is megtalálhatók, amelyek valóban veszélyt is jelenthetnek egy kismama, sőt újszülött kisbabájának egészségére. Éppen ezért most úgy döntöttünk, hogy összegyűjtjük a téma kapcsán a legfontosabb tudnivalókat. Kezdjük is rögtön a legfontosabbal!
Ne maradj le semmiről! Kövess minket Facebookon is!
 



Fogyókúra a szülés után: mit szabad és mit nem? - 2. kép

A szülés utáni fogyókúra nem tilos!

Egyáltalán nem tilos, csupán az elnevezéssel és a módszerekkel vannak problémák. Miért is? Mert anyukaként a legfontosabb feladatunk az, hogy tápláljuk kisbabánkat, ez viszont csak és kizárólag akkor működhet, ha szervezetünkben elegendő tápanyag van. Ezt szigorú fogyókúra vagy diéta mellett valóban nem tudjuk megvalósítani, éppen ezért rendkívül lényeges lesz betartani bizonyos alapszabályokat, de még inkább azt, hogy ne vonjuk meg szervezetünktől a legalapvetőbb tápanyagokat.

Amire oda kell figyelnünk!

A szülés utáni diéta akkor lehet veszélytelen ránk és újszülöttünkre nézve egyaránt, ha nem vonjuk meg magunktól az ételt, és nem szedünk be mindenféle tablettát a súlycsökkentés érdekében. Ez ugyanis tilos, ellenben ha például mozgással megy le rólunk néhány kiló, hovatovább megpróbálunk egészségesebben táplálkozni, kevés zsírosat enni, azt sok fehérjével, rengeteg friss zöldséggel és gyümölccsel egyensúlyozni, akkor az nem lesz káros hatással a szervezetünkre és az anyatej minőségére, valamint tápanyag-tartalmára sem, ellenben a fogyást beindíthatja.

Fogyókúra a szülés után: mit szabad és mit nem? - 3. kép

Ami határozottan tilos!

Természetesen bármit is teszünk a szoptatási időszakban, tartsuk szem előtt azt, hogy gyermekünk egészsége és táplálása a tét, ezáltal bármi, amit megeszünk, az bekerül az anyatejbe, és amit nem eszünk meg, az nem is lesz benne. Éppen ezért nem szabad ételeket megvonni magunktól, vagy fogyasztószereket enni és inni. Nem szabad drasztikusan csökkenteni a kalóriabevitelt sem a szoptatás időszakában, hiszen ezzel párhuzamosan csökkenhet az anyatej mennyisége, sőt minősége is. Habár a gyógynövényeket hajlamosak vagyunk semmibe venni a fogyasztásuk során, bagatellizálni hatásukat, pedig rengeteg olyan összetevő található bennük, ami rendkívül káros hatást gyakorolhat újszülött gyermekünkre, ezért fogyasztásukat mellőzzük ilyenkor.

Mikor indulhat intenzív fogyókúra?

A fentiek alapján tehát a fogyókúra, de sokkal inkább egyfajta tudatosabb életmód már a szülés utáni első napokban megindulhat, de intenzívebb, mozgással, kalóriamegvonással és szigorúbb szabályokkal rendelkező fogyókúrát kizárólag azt követően szabad alkalmazni, hogy a szoptatási időszak véget ért. Addig kisbabánk egészségét és egészséges fejlődését kockáztathatjuk azzal, ha bármilyen fontos tápanyagot megvonunk magunktól.
 
3 hozzászólás

Gizus • Überbrutál #3 • 2 éve, 2 hónapja és 12 napja

Elég sok le tud menni az egyszerű gyereknevelés során, a gyereket mindig emelgetni kell, arrébb tenni, szaladni utána stb. Nekem így mentek le a kilók szülés után, egy pici maradt fent de azt nem bánom

Zita.Péter • Überbrutál #2 • 2 éve, 2 hónapja és 13 napja

Érdemes az orvossal is konzultálni, nem szabad túl hamar elkezdeni a diétát, hiszen a tejet is befolyásolja.

Sandy • Messiás #1 • 2 éve, 2 hónapja és 13 napja

Hiánypótló cikk. Köszönet érte.